Det er bare hår!

Categories Tanker 💭

Tidligere i dag la jeg ut et bilde på Snapchat av at jeg lå ved bassengkanten på ferie og det tok ikke lang tid før folk begynte å reagere. Og de reagerte på noe jeg selv ikke hadde tenkt på en gang. Man kunne nemlig, hvis man så ekstremt nøye på bildet se hår i bikinilinjen. Eller rettere sagt bittesmå pigger. Jeg reagerte med å slette bildet, men nå angrer jeg. Skikkelig. 

For folkens! Det er jo bare hår, og jeg tenkte ikke over det selv en gang. Samtidig så valgte jeg å slette snappen, rett og slett fordi jeg ble flau. Flau for å være naturlig. Hvor synd er ikke det? 

Det er jo helt sprøtt at noe så naturlig som kroppshår blir oppfattet som så sjokkerende. Er det ikke litt sykt at vi reagerer med sjokk når vi ser en kvinne med hår på kroppen? At vi syntes det er ekkelt? Unaturlig? Rart? Usexy? 

Jeg pleier stort sett å barbere meg, fordi jeg selv har lyst til det. Akkurat denne gangen gjorde jeg det ikke. Men det er faktisk ikke alle som ønsker å barbere seg, og egentlig er det jo helt komisk at vi bruker så mye tid, penger og energi på å fjerne noe som alle har. Kun fordi vi føler at vi må og fordi samfunnet har skapt en ideal kvinne, uten hår på kroppen. 

Det er bare hår, og det er så naturlig som vi kan få det. Jeg mener ikke at vi skal slutte å barbere oss alle sammen, jeg sier bare at vi må tåle å se noe som er så naturlig – Uten å få helt bakoversveis og syntes at det er ekkelt. 

For nei, kroppshår er ikke usexy, perverst eller upassende og vi må ikke finne på å bli så gærne at vi gjør alt naturlig unaturlig. Og kan vi ikke bare bli enige om at man kan bestemme hva man vil gå med selv, hvem man vil være sammen med og hvordan man skal frisere eller ikke frisere sitt eget underliv? 

Det er bare hår. 
 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

// Marty 

 

7 kommentarer

7 thoughts on “Det er bare hår!

  1. Vi har kroppshår av en grunn, det er en del av immunforsvaret vårt. Selv liker jeg helst å være glattbarbert, men vi må slutte å ha en holdning om at kroppshår er ekkelt, flaut og unaturlig.

  2. Greit nok at noen liker skog der nede men det er lov frisere den innimellom. Leser at du mest sannsynlig har gjort dette og at det er “stubber” da ser jeg ikke poenget med at noen skal slenge med leppa.
    Jeg foretrekker at min utkårede har en søt liten frisert dusk og hun forventer at jeg er vel frisert så vi klager ikke

  3. “Flirer”. Lurer på når alle ble muslimer her? De fjerner nemlig kroppshår her og der.
    Nå få jo alle fullstendig noia av hår “der nede”, eller synlige hårpigger etter tidligere hårfjerning, og av hår i armhulene.
    Det var en eldre, nærsynt prest som omsider hadde giftet seg, og bryllupsnatten ble jo både het, lang og slitsom. Omsider virket hans betydelig yngre kone fornøyd og strakte armene oppover med et salig smil rundt munnen. “Å nei, ikke 2 til!” stønnet den utslitte, nærsynte gamlingen.

  4. Jeg er så enig med deg. Jeg liker det best uten, derfor tok jeg laser mange år tilbake. Ble lei av stavingen. Hadde jeg ikke tatt det bort for godt tenker jeg at det hadde blitt slitsomt m høvel hver annen dag. Hva folk henger seg opp i?
    Nei nå må frem med høvelen og legge ut nytt bilde😎

  5. Hår er bare hår, det er mest naturlige vi har og ALLE har det jo. Selv dro jeg til syden med delvis hårete legger og de plagde meg på ingen måte så skjønner ikke hvorfor litt hår skal være så vanskelig å godta for andre. Du er flotttt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *