7 myter om 17.mai som ikke stemmer!

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Etter nok en gjennomført 17.mai sitter jeg nå med gnagsår på begge føtter (også mellom låra), svetteringer i bunadsskjorta og flekkete sminke. Alt er sånn det skal være, og jeg er fornøyd. 16.mai i fjor skrev jeg om “Slik får du en “perfekt” 17.mai”. Jeg tenkte derfor at jeg skulle følge opp med 7 myter om 17.mai som ikke stemmer, og jeg kan også love at alt er opplevd. Fra punkt til prikke. Det er vel og merke mitt personlige syn, godt blandet med en dose frustrasjon. Hurra for mensen, 17.mai og stengte butikker sier bare jeg. 

1. Det hjelper ikke å ha på gangsårplaster fra før av. – Blir det svett, så blir det svett.

2. Det går ikke å tisse med bunad. – Jo, det går helt fint. Både det ene og det andre går HELT fint. Muligens litt tungvindt, men absolutt mulig.

3. Du kan glemme å skifte tampong – Jeg trodde et lite øyeblikk at jeg var den eneste i Norge som fikk mensen på 17.mai. Men, det er også bare tull at man ikke kan skifte tampong når man bruker bunad. For så vidt også kjole.

4. Ikke spis is og grisete mat med fine klær – Altså. Grunnen til det er vel at man ikke skal søle. Jeg klarte faktisk å søle allerede 20 minutter ut i feiringen. Men man skal vel ikke la være å kose seg fordi man kanskje kan søle? Alle er vel ikke like klønete som meg, hahaha.

5. Ikke bruk solbriller til bunad, dress eller kjole – Hello. Det er kanskje det teiteste jeg har hørt, haha. SELVFØLGELIG kan man det. Jeg klarte hvert fall det helt fint. 

6. Ikke bruk bunad når du er gravid – Jeg vet ikke helt det logiske med dette. Jeg skjønner jo at noen som kanskje er høygravid lar være, men en gravid dame i bunad er så SÅ flott. (Dette er forresten ikke selvopplevd, hehe. Men måtte bare ha det med)

7. Ta av deg kjolen eller bunaden før du setter deg i sofaen, uansett hvor sliten du er – HEHE. Jeg tok en powernap i bunaden, på sofaen, midt på dagen. Det fungerte helt suverent faktisk. 

Jeg håper alle har hatt en finfinfin feiring, på sin helt egen måte! 

// Marty

 

3 kommentarer

3 thoughts on “7 myter om 17.mai som ikke stemmer!

  1. Men … 7 myter om 17 mai som ikke stemmer? Altså stemmer da ikke det første? Eller, skjønner ikke helt. Vil det si at du mener at det fungerer å ha på gnagsårplaster fra før av? Siden alle de andre mytene er noe du motsier liksom

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *