Jeg vil ikke ha større pupper!

Categories Tanker 💭

Da jeg var liten husker jeg at jeg sa til pappa at hvis jeg ikke kom til å få store pupper, så kom jeg til å ta silikon. Da var jeg 9 år gammel. Da jeg gikk i barnehagen stjal jeg ammeinnleggene til mamma, for å late som at jeg hadde større pupper. Fordi jeg trodde at alle fine damer hadde store pupper. Nå, den dag i dag – Er jeg fornøyd med hvordan puppene mine faktisk ble og jeg tenker sjeldent over at de burde vært annerledes. 

I går fikk jeg en kommentar på bloggen. Personen som skrev kommentaren mente at jeg hadde blitt finere med større pupper, og at hvis jeg fikk meg større pupper – Så kom jeg til å bli mer attraktiv. 

Men jeg vil ikke ha større pupper! Jeg er fornøyd med hvordan de er og jeg syntes det er så synd at puppene våre er et synonym med å være attraktiv. At man blir finere, på grunnlag av hvilken BH-størrelse man bruker. Jeg er fornøyd med at jeg kan finne meg en BH i en hver butikk, jeg er fornøyd med at jeg kan løpe uten å være plaget av puppene mine og jeg er fornøyd med at jeg slipper å ha vondt i ryggen på grunn av puppene mine. 

Jeg er faktisk fornøyd med å ha de puppene jeg har, og det får faktisk være greit. 

Vi lever i et samfunn der alt aller helst skal være perfekt. Vi skal ha perfekte pupper, rumper, midjer, hofter, lepper, underliv, øyne, kinnben, lår… ALT skal være perfekt! Men hva definerer egentlig perfekt? Og hvorfor ønsker så mange av oss et samfunn der alle er like? Jeg har så lyst til at vi heller skal kunne verdsette forskjellene med hverandre, fremfor å finne feil og ønske endringer. 

Jeg er også ganske lei av at det virker som at det å operere puppene sine større, nesa si smalere eller rumpa si finere er noe av det enkleste vi kan gjøre. Jeg savner at vi snakker om risikoen ved å gjøre disse inngrepene og at vi kan slutte å oppfordre hverandre til å gjøre det! 

Livet handler liksom om mer enn pupper, og jeg tror faktisk ikke BH-størrelsen din er med på å definere hvordan man har det. 

Så la puppene mine være i fred og la oss heller bry oss om eldreomsorgen, dyremishandling og om hvordan vi kan være bedre mennesker. 

Kroppen min er faktisk ikke viktig for andre enn meg. 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs

// Marty 

7 kommentarer

7 thoughts on “Jeg vil ikke ha større pupper!

  1. Amen!
    Kan jeg dele dette innlegget på bloggen min? Skal selvfølgelig skrive at det er du som har skrevet innlegget og linke til bloggen din tydelig på toppen av innlegget.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *