6 grunner til å ha sex på første date:

Categories Tanker 💭

I helgen satt jeg sammen med noen venninner og diskuterte kjærligheten. Egentlig diskuterte vi alt mellom himmel og jord, og den ene venninnen min fortalte at hun hadde vært på en date tidligere i uken. Hun hadde likt fyren godt og etter en vellykket middag hadde kvelden endt med sex. Hun lurte på hva vi syntes, for når hun hadde fortalt det til en annen venninne tidligere på dagen hadde hun reagert med at det ikke var noe man ikke gjorde. Mest fordi det var for tidlig, fordi hun burde holde på verdigheten sin og fordi hun da ikke lenger var ekslusiv. 

Men hallo – hvorfor skal man ikke ha sex på første date? 

Hvem bestemmer at det er for tidlig? At all verdigheten til en kvinne ligger i sex? At man ikke er ekslusiv fordi man har sex? 

Vi lever i 2018, kvinner er så godt som likestilt med menn, det er ikke å legge skjul på at kvinner har en seksualitet på lik linje som menn og hvorfor skal det være så fy fy? Så ugreit? 

Personlig lever jeg etter prinsippet “har du lyst har du lov”, for verre er det vel egentlig ikke? Har du lyst til å vente, så venter du – Har du ikke lyst, så venter du ikke. 

Jeg tenkte jeg skulle ramse opp sex grunner til at man skal ha sex på første date, for de grunnene finnes nemlig også…:

1. Du finner ut hva du har med å gjøre… 

Hvordan person er egentlig dette? Har dere egentlig god kjemi? Fungerer det like fint etterpå? 

2. Du har en gyllen mulighet til å sjekke ut hvordan personen bor.

Er det tiltalende eller ikke? Ofte finner man ut hvordan er person er med å se hjemmet til personen. Er personen ryddig? Har personen god stil? Er det et hjem du kan ha filmkvelder i? Eller kanskje ikke? 

3. Du slipper å vente… 

Trenger jeg egentlig å si noe mer? Noen mener at man venter for spenningen sin skyld, men man må faktisk ikke vente bare for å vente. 

via GIPHY

4. Dere blir godt kjent – Med en gang!

Hvorfor skal man absolutt vente? Vil man, så vil man! Man behøver faktisk ikke å være kostbar eller tro at man mister all form for verdighet av det. 

5. Det er godt for helsa!

Vi får det med oss det positive, og det er godt for helsa – Hvert fall den fysiske, selv om det bare blir med den ene gangen. Og hallo, man vet da aldri! Hvorfor ikke satse? 

6. Noen ganger blir det med den ene gangen, men er det egentlig så ille?

Funker det ikke, så funker det ikke. Verre er det ikke! Du får dra den med at det ikke er ditt tap. Det kunne like godt skjedd hvis det hadde vært den sjette gangen. Tro meg. 

Poenget mitt er egentlig at jeg virkelig ikke klarer å se problemet med å ha sex på første date hvis det er noe man ønsker! Hvis man tiltrekkes av en person og hvis man har lyst, hvorfor skal man la vær? 

På grunn av middelaldrende holdninger og delte meninger? Nei, spar meg a – Og kos deg. 

Hva mener du? 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs

// Marty 

12 kommentarer

12 thoughts on “6 grunner til å ha sex på første date:

  1. Smaken er som baken, tenker jeg! Om man har lyst til å ha sex på første date, så kjør på. Likevel er det også helt greit om man ikke har det. Jeg har møtt noen menn fra Tinder som var ganske tydelige på at de bare hadde intensjon om sex (deriblant en som prøvde å få meg full bare for å få seg noe).
    Men jeg har og vært på en første date, hatt sex etterpå og fortsatt hatt kontakt med fyren etterpå. For min del spiller det ingen rolle hva det leder til, så lenge jeg føler at personen er seriøs.

  2. Det er opptil en selv om man ønsker sex på første date eller ikke. For min del testet jeg ut så dette for en liten stund siden. Det endte med at han kun var ute etter sex i ettertid. Han ble sulten på mer. For min del synes jeg det var leit, for jeg synes han er veldig kjekk og virker veldig ålreit. Men jeg er på jakt etter noen som vil bli kjent med meg utafor senga også, så derfor sa jeg farvel til han. Synes ikke det er noe galt i det hele tatt å ha sex på første date, da sex er viktig i ett forhold.

  3. No belief, no religion, nothing. har du lyst har du lov ?! God who created you told you to have to sex only with the one you’re married to.

  4. Ja, sex er vel viktigt også, så om partner har en liten enn osv.. så kan det ju hva en deal break for en del jenter. Så kan hva lurt og få det avklart på en gang kanskje?

  5. Enig med deg. Det er ingen grunn til å gjøre sex til noe selvhøytidelige greier som man skal holde igjen. Om det føles spennende, komfortabelt og nyttig å gjøre det, så gjør man det, og om man så finner ut at det ikke funket spesielt bra, så har man faktisk funnet ut noe veldig nyttig. For det ville garantert ikke blitt bedre etter neste date, eller etter der igjen. Da har man i grunnnen i mellomtiden bare kastet bort begge parteres tid.
    Det å ha sex er egentlig ikke en større “deal” enn man gjør det til selv. Som regel er det bare gøy, lekent og øyeblikkets nytelse.
    Men det er ikke derved sagt at å ha sex på første date er noe man skal tilstrebe eller ha som mål. Men om det faller seg naturlig sånn så er det helt greit. Tenker jeg.
    Min egen erfaring er at av alle de datene som faktisk førte til et forhold som varte litt tid, så var det også sex på første date. AV alle de andre som aldri ble til noe som helst, så har flertallet vært i kategorien uten sex…… (uten at det kan tillegges noen statistisk vekt tror jeg, fordi det kan være mange bakenforliggende grunner…..)

  6. Det å ha SEX uten noen følelser for hverandre, bare god kjemi, blir vel omtrent som å ha sex med en prostituert? Man nyter stunden uten forpliktelser og er glad til. Billig blir det også. Så kan man selvsagt gå videre og se om følelsene etter hvert kommer.

  7. Det er gode grunner til å holde bena igjen. De negative psy,iske effektene av å ha et enormt antall sexpartnere er vel kjent. Og jo, man er mer eksklusiv om man holder tilbake. Men klart, har man ingen verdighet å miste så er det bare å kjøre på.

  8. Jeg er helt enig i at det er ingen ting som krenkes ved at ei jente har sex på første date. Heller det motsatte for meg! Jeg har hatt en del lange forhold, og en god del korte. Men også en del forhold som ikke er eksklusive, men heller ikke kun en gang. Hvorfor er det slik at man må nødt til å ha en fasit på hva man vi? Jeg mener man ikke trenger det. En god del av forholdene jeg har hatt har started med sex på første date, og deretter har vi endt opp som fuck-friends (enklere å forholde seg til det orde). Det er ikke noe i veien med fuck-friends om begge ønsker det! Både meg og de jentene jeg har vært i forhold med at trivdes godt med det.
    Men det har også vært ganger hvor det har started med sex på første date, deretter sex på andre, og tredje, og etterhvert som vi blir bedre kjent synes jeg personen er veldig trivelig, så vi velger å gå inn i et forhold.
    Dette med at “Å ha sex uten følelser for hverandre er som å ha sex med en prostituert” er bare noe vas.. Isåfall er intensjonene dine i livet kanskje ikke så gode.. Jeg har gjerne en artig samtale med personen, vi kommer overens ifht humør, og vi vet hvordan vi får hverandre interessert. De hender det kommer gode ting ut av det! SELV OM man har sex på første date uten å ha følelser for hverandre. Følelser kan komme etterhvert 🙂
    Det skal også sies at det er særdeles viktig at man er ærlige med hverandre. Sier man rett ut hva man vil, eller at man ikke vet hva man vil, og er ærlige hele veien, så blir livet fort mye enklere, og du slipper å bruke folk for din egen nytelse – siden begge nyter selskapet av hverandre.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *