Det hender at man treffer mennesker som rører noe ved deg. Det hender at man treffer mennesker som får deg til å føle deg spesiell, unik, fornøyd og lykkelig. Glad, forvirret og stolt. Det hender man treffer mennesker man føler at man aldri vil miste og at man treffer mennesker som man føler at det var en mening at man skulle treffe. 

Noen kaller det en tilfeldighet. Jeg liker å kalle det skjebnen. 

Jeg er så heldig å ha truffet en av de, og at han har ønsket å dele over tre år av livet sitt med meg og at han ikke gir meg opp – Uansett hvor slitsom, kranglete, sur, barnslig og teit jeg er. 

Favorittmennesket mitt har bursdag i dag! Han er sterk, han er snill, han er dyktig, han er flink, han er fin, han er morsom, han er teit, han er rolig, han er dedikert og han er barnslig. Ja, også er han ganske så kjekk. 

For tre år siden i dag var han i Ungarn, og spilte VM. Jeg var så nære ved å sende en melding om at jeg elsket han, men jeg feiget ut – Fordi det for meg betydde så mye og fordi jeg visste at han ikke kom til å vite hva han skulle svare. Tre år senere har vi vært gjennom mye, vi har hatt haugevis av latterkramper, vi har grått, vi har feiret, vi har jublet og vi har lært. Vi har skapt ting sammen, vi har krangla, vi har elsket og vi har vokst. Jeg er fullstendig klar over at han blir svett av kliss, men av og til må det faktisk være lov. Jeg vil jo faktisk tørre å påstå at det på en dag som idag er lov. 

… Og han fortjener faktisk en klapp på skulderen, en hyllest og et realt kyss på truten.

Gratulerer så mye med dagen din C. Takk for at du er du, for at du holder ut med meg og for at du er min bestevenn. Takk for at du er så bra, for at du lærer meg ting og for at du er den rake motsetningen av meg. Takk for at du forteller meg at det er tull å være stressa og at livet er deiligst fra sofaen. Takk for at du holder hånda mi når det trengs og for at jeg er så heldig å få vaske klærne dine. 

Takk for at du tar med meg på eventyr! 

Jeg elsker deg 💍 

// Marty 

1 kommentar

1 thought on “GRATULERER C!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *