Derfor er adressen min hemmelig

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Hei fra ny leilighet! 

I forrige uke flyttet jeg inn. Jeg er storfornøyd og jeg trives SÅ godt! Siden da har det tikket inn spørsmål om hvor leiligheten ligger, hvor jeg befinner meg og hvor jeg bor nå. Jeg har valgt å ikke besvare noen, og grunnen er så enkel som at jeg ikke ønsker at noen skal vite hvor jeg bor. 

For første gang på lenge føler jeg meg trygg i mitt eget hjem. Jeg skvetter ikke av hver minste lyd, jeg tør å ikke trekke for gardinene og jeg tør å være alene hjemme. Jeg puster ut og føler meg komfortabel og jeg har et sterkt ønske om at det skal forbli sånn. Det å nemlig slippe og være redd i sitt eget hjem er befriende og sånn det skal være. Jeg føler meg på mange måter hel igjen, og det er fint å slippe og ringe mamma fordi jeg skal være alene hjemme noen timer en kveld. Og ha hun boende på sofaen fordi jeg ikke vil være alene. Fordi jeg ikke kan være alene! 

Det er under et halvt år siden jeg ble drapstruet i mitt eget hjem i Norge, siden noen oppsøkte der jeg bodde og truet de jeg var glad i. Det skjedde kort tid etter at jeg ble overfalt utenfor min andre leilighet i Sverige. Det nekter jeg at skal skje igjen og har derfor valgt at adressen og stedet jeg bor skal forbli hemmelig. Både av hensyn til meg selv og de menneskene rundt meg. 

På mange måter skulle jeg ønske at det ikke var sånn, men akkurat nå er det, det aller beste for alle – Og jeg håper at det er greit. 

Egentlig er det veldig trist, for det å være en 20 år gammel jente som kun gjør det jeg digger, skriver, mener og deltar i samfunnsdebatten burde være ufarlig – Og trygt. Jeg skulle så gjerne ønske at det var akseptert og greit å gjøre greia si, stikke frem nesa og mene noe annet enn andre. Jeg skulle så gjerne ønske at vi kunne akseptere hverandre, forstå hverandre og være enige om å være uenige – Uten å true og hate hverandre. Jeg skulle så gjerne ønske at det hadde vært 100 % greit å være en ung kvinne som vil opp og frem, som vil vise seg frem og som vil delta i det som er viktig – Uten at noen forsøkte å kneble meg. Eller, få meg til å tie stille. 

Men, jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Det kommer aldri til å skje 👊🏻

Nå skal jeg lene meg tilbake i godstolen og nyte den roen jeg føler på akkurat nå. Det er digg det! 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

// Marty 

2 kommentarer

2 thoughts on “Derfor er adressen min hemmelig

  1. Så fint at du føler deg trygg. Ønsker at du skal kunne bo i din nye leilighet uten å føle noe form for usikkerhet. Det at seere skal vite hvor du bor er bare bull.
    Kan du ha house/apartment tour?
    Ha en fin påske fine Martine

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *