Et kritisk skråblikk og et likeorama

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

​Episode 3 – Paradise-bloggen: 

Okei, okei, okei. I onsdagens episode var det både drama, en god dose taktikk og en runde med “Pandoras eske”! For ikke å snakke om årets første krangel. Jezzzzz. Det er jo både leven, grining og kaos allerede. Likes har aldri vært viktigere (sitat Julie) og jeg blir helt svett av å sitte i sofakroken og se hvordan hele Paradise Hotel er en eneste stor popularitetskonkurranse for øyeblikket. Og jeg blir også litt sjalu på den utsikten de våkner til hver eneste dag 🌅

… Man skal ikke bare være digg, ha gucci-belte (lurer på om det var obligatorisk å skaffe seg før innsjekk) eller skape god stemning, man skal også sanke likes. 

Guccigang. 

Tidligere i dag fikk jeg faktisk melding fra en jente som skrev at hun syntes det er helt vanvittig hvordan hele programmet er lagt opp etter utseende og status – Og jeg er faktisk helt enig. Tenk at man egentlig kan lage TV av noe sånt, og at vi tiltrekkes så innmari av det. Man velger partner etter utseende, man “liker” hverandre som at man skulle være et fordømt Instagrambilde og man skal hele tiden prestere og være fin. Det er jo så overfladisk og falskt at man kan bli helt matt der man sitter. Livet er faktisk mer enn falske lepper, likes og status. Men! Ikke på Paradise Hotel. Og kanskje det er akkurat det vi liker? 

Det er jo egentlig helt komisk at vi danner kjendiser, forbilder og ikoner via noe som til en stor grad handler om sex, status, plastikk og fjas. Nei. Herregud, jeg må flire av hvor høyt flesteparten av oss elsker dette. Inkludert meg selv 🤷🏻‍♀️

Jeg sto bak to jenter på butikken for en tid tilbake. Jentene sto og sa de skulle melde seg på neste sesong, for nå var det jo nesten ok å ha sex på TV til og med. Og det slår meg, at hvis folk går rundt og tror at det er “OK å ha sex på tv til og med”, så vil jeg aller helst gå gjennom bakken. Og forsvinne til et annet univers. 

Jeg mener… For meg, her jeg sitter i sofakroken og får med meg hvis minste detalj, så er det jo topp underholdning, men; hvis ønsket vårt er å kle av oss på TV, krangle med folk man har kjent i to dager, ha sex fordi det selger og være fulle og satse på noen tusen ekstra instagramfølgere, så gir jeg nærmest opp. Nesten så mye at jeg må dra frem den tjukkeste og mest intelligente boka jeg har i bokhylla. 

Men, fortvil ikke. Jeg gir ikke opp min Paradise Hotel-analyse til tross for et kritisk skråblikk i dag. For hallo så underholdende det er! 

Uansett. Selv om det skjedde ting i episoden, så syntes jeg ikke det skjedde sånn altfor mye. Jentene krangla, ropte litt til hverandre, de med flest likes dro på en utflukt, valgte to legender som skal komme inn og Marius måtte dra fordi han fikk færrest likes. Stakkars Marius! Jeg likte han jeg ❤️

Carl Aksel herjer jo fortsatt og bygger sakte men sikkert opp sitt eget kartell, som Julie tror er kapell. Ja. 

Forresten! En fun fact er jo at Cathrine faktisk hadde kjæreste mens hun var på Paradise Hotel, og det er jo strengt forbudt. Det er et kontraktsbrudd og TV3 vet enda ikke hvordan de skal håndtere det. Kanskje ikke så rart at hun ikke var så interessert i å spoone på TV. 

I neste episode er det parseremoni og jeg håper det blir litt bedre stemning på hotellet. 

Og for å konkludere med overskriften… Må man være digg for å være med på Paradise Hotel? 
 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs (send meg gjerne dine tanker om episoden) 

// Marty 

4 kommentarer

4 thoughts on “Et kritisk skråblikk og et likeorama

  1. *Intelligente (skrivefeil)
    Bare sånn at du kan rette det opp. Når det står så dårlig til her til lands (ref PH) blir jeg så matt at jeg heller henger meg opp i skrivefeil enn den galskapen på PH, for det får jeg ikke gjort noe med 🙄

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *