Pust med magen!

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Hei fra sola! Jeg kjenner på kroppen at det har vært litt lite søvn i det siste og da er det ekstra deilig når solen titter frem. Gi meg vår! Jeg har ikke helt rukket å hente meg inn etter New York, så det kjennes litt ut som at døgnet står litt på hodet. Men, sånn er det ☀️

C og jeg var en tur i Skien i går for å ordne litt greier og akkurat nå er jeg på Nesodden hjemme hos mamma og pappa. Det er deilig det! Jeg har faktisk invitert med meg mamsen på en lunsjtur i solen, så det skal bli godt. 

Jeg skal innrømme at jeg er ganske stressa om dagen. Det kjennes på en rar måte ut som at det er noe som vokser inne i meg og at jeg jager etter et eller annet jeg ikke aner hva er! Jeg føler også at det er mange løse tråer og at mye av det rundt meg er halvveis. Det har antakeligvis noe å gjøre med at det skjer litt i livet akkurat nå (som vanlig tenker sikkert du) og at jeg har litt underskudd på søvn. 

Uansett. Selv om stress, kaos og bergogdalbane er ord som beskriver denne uken aller best, så tenkte jeg å dele noen ting som jeg forsøker å gjøre når tiden løper litt for raskt avgårde. 

🍉 Jeg prøver å minne meg på at jeg ikke duger uten ordentlig mat! Når jeg føler at jeg har litt dårlig tid så tyr jeg ofte til lettvinte og lite gunstige løsninger når det kommer til mat! Jeg prøver også å alltid ha enten noe frukt eller nøtter i veska mi. 

🥤På lik linje som det er viktig å spise bra mat, så prøver jeg å huske og drikke – MASSE! Jeg blir fort både seig og trøtt hvis jeg glemmer det, så vann er nærmest som bensin for meg 🙂 

😴 Jeg har bomma litt på søvnfronten akkurat nå, men jeg duger sjeldent hvis jeg sover for lite! Det er nesten det viktigste av alt, hvert fall for meg. Jeg har en tendens til å ta igjen det jeg føler at jeg må gjøre om natten og da sier det seg selv at det går utover morgendagen! Så, søvn er viktig. 

⌚Prioritere! Ah, det var jaggu fint å minne meg selv på nå, haha. Jeg fungerer så mye bedre når jeg planlegger ting og bestemmer meg for når ting skal gjøres. Det finnes tid, til tross for at det ofte ikke føles sånn! Jeg er flink til å bruke tid på å tenke på hvor dårlig tid jeg har… I stedet for å faktisk sette i gang med det jeg egentlig burde… 

🤸‍♀️ Det å bevege meg er for meg veldig viktig. Det trenger ikke å være så lenge eller mye, men litt gjør at jeg får det litt bedre! Jeg slapper av, kobler av og kroppen har godt av det. For meg funker det da aller best å gå tur ute! 

🙃 Jeg prøver, selv om det er vanskelig å holde humøret oppe! Det hjelper, alltid. 

Nå skal jeg komme meg ut og puste litt! Vi snakkes folkens. Jeg håper dere har det bra 💜

// Marty 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *