Jeg blir anmeldt!

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Lite visste jeg at det å skrive om #MeToo og mene at menn fint klarer å leve uten å ta fremmede på puppene og voldta noen kunne skape så stort engasjement som det har gjort. At det kunne skape så mye hat, så mange meninger, så mange meldinger, så mange kommentarer og ja… En anmeldelse. Jeg har nemlig fått melding fra en mann som sier at han kommer til å anmelde meg denne uken for å spre hat om menn og for å komme med uriktige opplysninger.

Han hadde nemlig skrevet den ene kommentaren jeg delte. Den om at man ikke lenger kunne si at en jente er vakker, uten å bli anmeldt for seksuell trakassering.  

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke vet om jeg skal le eller gråte, men jeg har sagt til mannen at han selvfølgelig gjerne må gjennomføre en anmeldelse hvis det er det han ønsker. 

Men hva skal han egentlig anmelde? 

At jeg ikke syntes det er greit å få beskjed om at noen kan knulle meg gladere?

At jeg ikke syntes det er greit å få beskjed om at det å bli tatt bakfra av noen ekte menn hadde gjort så jeg holdt kjeft?

At jeg er lei av at kvinner blir voldtatt? 

At man selvfølgelig kan kalle en dame vakker uten å bli anmeldt for seksuell trakassering? Ironisk nok kan man jo ikke si det uten å bli anmeldt, hehe. 

For meg er alt dette en bekreftelse på hvor viktig det er å snakke om seksuell trakassering og på hvor viktig det er å ta tak i dårlige holdninger. Det viser hvor viktig det er å snakke om det som vi aller helst ikke vil prate om og hvor viktig det er å ta disse kampene, til tross for at mange er uenige. Det viser hvor viktig det er at jeg og andre unge jenter bruker stemmen vår og snakker! At vi roper ut og sier ifra når vi ikke syntes at ting er greit og at vi står sammen. 

Det viser at det faktisk er skikkelig på tide og at det behøves ett oppgjør mot både seksuell trakassering, men også mot dårlige holdninger! 

La oss si det sånn – Jeg kommer ALDRI til å gi meg. Anmeldelse eller ei. 

Les: Nå er det faen meg nok av #MeToo

 

Facebook HER – Instagram HER – YouTube HER – Snapchat Martinehalvs

// Marty 

 

 

18 kommentarer

18 thoughts on “Jeg blir anmeldt!

  1. Er ikke bare kvinner som blir klådd på eller føler seg seksuelt trakassert, er faktisk menn også.

  2. Hei, Martine!
    Det der skal du ikke bry deg så mye om. Jeg kjenner egentlig ikke til denne bloggen, men dette innlegget traff meg virkelig i hjertet – og jeg ble så GLAD for at en ung jente som deg innser sin egenverdi og setter ord på hvordan vi kvinner har det , i alle generasjoner har nok de fleste av oss opplevd uakseptabel oppførsel fra det motsatte kjønn. Dessverre!

  3. Ja, til kommentar over her.
    Menn klås også på , og trakasseres, og tallene er ikke så ulike ( ungdom i ungdoms- og vgs alder er der 57% gutter og 63 % jenter iht forskning)
    Men uansett; det må meldes i fra.
    Anmeld!
    Stå på Marty, ikke gi deg!
    Og han jævelen som anmelder deg? Han kan ta å kikke seg der han er høyest når han plukker bær!!!!!

  4. STÅ PÅ! Stemmen din er for viktig! Jeg heier skikkelig på deg, og dette kunne ikke vært et viktigere tema.
    Ikke la deg hindre av tomme trusler om anmeldelse og annet piss.
    Du er sterk, tøff og virkelig et forbilde!

  5. Stå på. Ta imot en anmeldelse med smil, for her har ikke vedkommende noe sak. Dersom vedkommende ikke vil la seg sitere, så skal vedkommende ikke skrive på nett heller.
    Internett glemmer aldri!
    Som folk skriver over her, så er dette en like alvorlig sak for menn som for kvinner, problemet er at det er ofte vanskelig for menn å melde fra om saker som dette. Det er selvfølgelig vanskelig for kvinner også, men på en annen måte.

  6. Etter mitt syn er det problematisk at det å gi uttrykk for at en synes ei dame er vakker kan være lovbrudd, da det er dama som selv avgjør om hun synes dette er ubehagelig seksuell oppmerksomhet. Neppe alle lovbrudd bør anmeldes.

  7. stå på Martine, tror desverre ikke du får gjort så mye..men om ikke annet så får du fram disse meningene, og med litt flaks så gir det dem mulighet til å tenke over hvor mye idioti som ligger i disse meldingene de sender deg.
    håper du ikke mister håp om at det faktisk finnes intelligente menn der ute når du får innboksen din spammet av disse idiotene

  8. Vi har felles mål, da jeg også er lei av kvinner blir voldtatt.
    Å ha fokus på noen “få” stakkars gutter som ønsker oppmerksomhet og at du blir med å spiller deres spill fører ikke annet med seg en de vinner.
    De synes slik er gøy og om du ikke synes det samme er mitt råd stopp feed the trolls.
    Jeg lurer på hva du som kvinne ser på som løsning for mindre voldtekter?
    Ser du samenheng mellom innvandring og økt voldtekt?
    Ønsker deg lykke til og synes du er et flott forbilde med et pent og klokt hode 😉

  9. “Men hva skal han egentlig anmelde?”
    Det samme kan man jo spørre alle snøflak som anmelder “stygge kommentarer på Internett” om..
    Patetisk at dere kaster bort tiden til rettsvesen fordi noen kaller dere for noe stygt.
    Can’t take the heat?
    Get out of the kitchen.

  10. Du har fulgt dårlig med når du tror at det ikke er seksuell trakassering å omtale en kvinne som vakker. Du finner debatter hvor feminister hevder nettopp dette på kvinneguiden, på youtube og i blogger hos toneangivende feminister i verden.
    Det er lov å si at et plagg er pent, men ikke at kvinnen er vakker i dette plagget. Fordi det innebærer en vurdering av kvinnen.
    Helt seriøst, dette høres ut som en spøk, men er dessverre ikke det. Dere kvinner med fornuften behold, og det er de fleste, må nå stå opp mot feminismens virkelighetsbilde. Ellers kommer dere snart til å befinne dere i et samfunn dere ikke vil ha. Dette skjer raskt. I morgen er det 8. mars. Ta til gatene med motdemontrasjoner.

  11. Hele greiene er en farse som startet i Hollywood med A.Milano i spissen mot H.Weinstein. Etter Milano stod frem fikk hun en rekke andre mannligekvinnlige kjendiser med seg. Etter å hatt en rørende fortelling om noe skikkelig tragisk og vondt,går de bort til Weinstein og iløpet av kvelden danser,kysser,klemmer,flørter samtlige av kvinne med Weinstein,Opera var vel værst. Hvorfor i all verden gjorde de det når de nettop hadde beskyldt Weinstein for noe slikt? Fordi det var skuespill og oppdiktet,og siden de har stor makt og folk generelt sett er veldig enkle til å manipulere gjennom fks media,har de brukt noe veldig tragisk og vondt til å generere noe helt VANNVITTIG med penger,så mye penger at det renner vann av pengene!!. Og siden de vet folk som regel er litt “spesielle” har hele greiene gått heeelt av skaftet. Det har blitt rettsaker der kvinner har anmeldt menn for å 1:Kjøpe frukt i butikken..2: Si “Ja takk” til kvittering for kjøpte varer på Kroger.3: Anmelding for å si “HEI”. 4:Anmelding for å stirre litt for lenge på personen,personen var sett ved ett videokamera som politiet undersøkte,og personen var 150 meter fra,bare såvidt man kan se at det er en mann og ikke dame. Ja seksuell trakassering er noe tragisk,EKTE trakassering..DVS 1:voldtektdet kan bevises med DNA(og det blir ett rift i vaginaen hvis voldtekt har hendt,selv om du sover)2:Stalking av seksuell natur der det ikke er samtykke..3:Seksuell atferd av voldeliglivstruendeskammelig osv uten samtykke…4: Berøring av voldelig natur der det ikke er samtykke eller personen har sagt stopp!!!!!!… Har du blitt kalt sexy,fått en smekk på rumpa,klådd på EN GANG men mannen sluttet etter du har sagt stopp,ja da har du Juridisk ikke blitt seksuelt trakassert.. Hvis jeg personlig skal følge dagens “trakasserings” regel,har jeg vel blitt seksuelt trakassert langt over 1000 ganger.. Kort fortalt,det er leit at mannen du snakker om har anmeldt deg,men det virker som om at han bare tar utnyttelse av en situasjon som skulle blitt behandlet veldig annerledes enn mee2. Det er millioner av kvinner som har anmeldt menn for mindre ,og disse menn sitter nå i fengsel for 5 år pluss!!!. Så her er det litt å tenke på.

  12. Ikke stress med det. En anmeldelse fra han er som om Hitler skulle kalt deg et rasshøl.
    Stå på og beklager på vegne av tilbakestående menn.

  13. Tror at en anmeldelse mot Martine kun er aktuell om hun anklager menn – alle menn – med falske påstander, som kan føre til hat/ringeakt/forfølgelse.
    —————
    Til “Mann33”, for oss menn så har vi ingenting å beklage da veldig få av oss har gjort noe. Men takk for at du beklager på vegne av den gruppen du tilhører.
    —————
    Tl slutt, om noe skjer så er første bud; ikke gå på sosiale medier, men gå heller til politiet. Og dere som “dømmer” på Facebook og Twitter, kan dra til helvete.

  14. Rart at noen menn ( ikke så rent få, faktisk) , og det er snakk om blendahvite nordmenn i flere generasjoner, driver og kommer med sånne hore- og voldtektsgreier til kvinner. Lært mye av IS o.l?
    Den fyren dummer seg bare ut om han anmelder deg, så ikke bry deg. Det er jo latterlig. Han får levere anmeldelen på kvinnedagen da…hehe.

  15. 99% av alle menn er ordentlige folk, men du påstår helt uten grunn at det å voldta og klå andre på puppene er det vi menn driver med. Jeg har opplevd et par ganger at en kvinne setter seg på fanget mitt og plasserer kløfta si rett foran nesa på meg. Men jeg kaller ikke alle kvinner for horer av den grunn.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *