10 grunner til å droppe fylla i kveld

Categories Tanker 💭

Som dere vet drikker ikke jeg alkohol. Jeg er jo ikke en av de som ikke drikker alkohol fordi jeg er redd for vekt eller trening, ei heller en av de som skipper fordi jeg er syk eller følger en tro som gjør at jeg ikke drikker. Jeg liker det rett og slett ikke og har det mye bedre uten, enn med. Jeg koser meg mye heller med et glass Pepsi Max, enn et glass vin til tross for at jeg av og til kunne ønske at jeg drakk vin – Fordi det virker så fint og kult.  

Jeg har ramset opp 10 grunner til å droppe fylla i kveld, men det betyr ikke at du skal droppe noen runder på dansegulvet… For tro det eller ei, man kan faktisk danse, uten en halvflaske vin innabords! 

– Det er deilig å våkne opp i morgen uten skallebank, en verkende kropp og med brekninger.

– Det er mye annet kult å finne på, som å gå på kino, ha spillekveld, dra på arrangementer, ha maraton og feste edru (prøv!) 

– Det er de beste skiløypene på lang tid, nærmest landet over – Og har du ski og interesse er det faktisk verdt en tur. 

– Det er faktisk befriende å orke og fjerne sminka si eller ta seg en dusj når du kommer hjem i kveld.

– Det er også deilig å ha en hel fridag der du faktisk orker å gjøre ting!

– Hos noen kan den fysiske prestasjonsevnen være nedsatt i inntil 60 timer. Det er ikke fett! 

– Du sparer penger! En kveld på byen eller en fest, er sjeldent billig. 

– Jo oftere du dropper alkohol, jo bedre immunforsvar får du! 

– Ettersom alkohol ikke har noen positive innvirkninger på kroppen, kan jeg minne deg på dette:

1 halvliter pils = 20 min jogging eller rask sykling

2 glass vin = 40 min rolig sykling eller 15 min aerobics

1 sixpack med pils = 1 time trappeløping eller 1 time og 45 min rask sykling

1 Margarita = 1 time aerobics eller litt over 2 timer og 30 min gåtur

– Du kan utrolig nok ha det kult uten, og har du ikke prøvd – Så syntes jeg jaggu du skal gjøre det!

Kos deg 🤟🏻

Facebook HER – Instagram HER – YouTube HER – Snapchat Martinehalvs

// Marty 

7 kommentarer

7 thoughts on “10 grunner til å droppe fylla i kveld

  1. Jeg blir ikke fyllesyk, så jeg hadde våknet opp uten skallebank og brekninger uansett. Hater å se på OL, har ingen interesse for ski og eier heller ikke et par med ski. Jeg fjerner sminken og dusjer ALLTID uansett om jeg kommer hjem full eller edru. ALLTID! Søndager er for å ikke gjøre noe, så dagen blir ikke brukt fornuftig uansett. Skulle den ha trengt å bli brukt fornuftig hadde jeg kunne gjort det, i og med at jeg ikke er fyllesyk uansett. Hos noen er kanskje prestasjonsevnen nedsatt i inntil 60 timer, men ikke hos meg. Jeg kjøper ikke drikke på byen og tar heller ikke taxi, så jeg bruker ikke mye penger på fylla uansett. Eneste positive jeg kan se her er det med immunforsvar. Det punktet passer for meg. Men ellers, mange gode tips til alle andre!

  2. Sykt digg å høre om flere som ikke drikker! Jeg har valgt å ikke drikke pga oppvekst full av fyll. Men ellers er det i bunn å grunn mitt valg. Desverre blir enn ofte eksludert fra mye nr enn ikke drikker er min erfaring. Hva er din erfaring med det?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *