Dårlig sex eller en ekte mann?

Categories Tanker 💭

Vi snakker relativt åpen om sex, men ikke nok om seksuell helse. Og kommentarfeltene beviser det. Gang på gang. 

Hvorfor er det sånn at det automatisk hver eneste gang noen åpner seg opp om tilstander og sykdommer knyttet til kropp og sex, at det dukker opp menn som velger å latterliggjøre det? 

Andrea og Sofie har begge vært åpne om vaginisme, som er en kvinnesykdom som kjennetegnes ved smertefulle spenningstilstander eller ufrivillige sammentrekninger i bekkenbunnsmuskulaturen, som opptrer ved berøring eller forsøk på samleie. Det kan føles ut som at skjeden er for trang. Karoline er en annen som har vært åpen om både det og vestibulitt, som kjennetegnes ved smerter i underlivet, lokalisert i området mellom skjedeinngangen og urinrøret. Smertene kan oppleves ved berøring, om man går i stramme klær, og ved bruk av tampong. Vestibulitt oppleves som en brennende, sviende smerte, som om man får en piggtråd eller kniv i underlivet. (kilde her

Jeg lar meg nemlig gang på gang fascinere av mannfolk i kommentarfeltene som mener at de kunne løst problemet og at det disse kvinnene trenger er en ekte mann (der mange viser til seg selv). 

Jeg vet ikke, men jeg lurer inderlig på hvorfor noen menn har et behov for å manne seg sånn til i kommentarfeltene? Det sier seg jo selv at du ikke kan knulle noen “friske” fra en tilstand som dette eller en sykdom. Ei heller dårlig humør, siden noe påstår det. Det kan jo umulig være noe annet enn et markeringsbehov som gjør at noen får seg til å skrive ting som det heller. 

Noen påstår jo til og med at de kan helbredet lesbiske kvinner med utstyret sitt, og la oss si det sånn: 

Hvis det hadde vært et faktum hadde vi antakeligvis sluppet unna er del verdensproblemer. Ikke det at det å være lesbisk, ha underlivsplager eller å være sur er verdensproblemer. Disse tingene har jo ironisk nok ikke noe å si for noen som helst mann på jorda heller. 

Jeg er så glad for at verken broren min, faren min eller bestefaren min sitter i landets kommentarfelt å kommenterer på viktige og tabubelagte teamer at tissen deres kan gjøre noen friske, at løsningen på tilstanden er en ekte mann eller at de velger å le av det. 

Jeg er forresten veldig nysgjerrig på hvordan de som sier det oppriktig mener at det fungerer… 

Konklusjonen blir vel at noen menn tror at tissen deres kan redde et hvert problem, og at deres mannelige fakter kan redde verden. Men ærlig talt. 

HAHAHAHAHA. 

Takk til alle som er åpne om dette og til alle som ler i kommentarfeltene: Deres viser hvor viktig det er å prate om dette. 
 

Facebook HER – Instagram HER – YouTube HER – Snapchat Martinehalvs

// Marty 

9 kommentarer

9 thoughts on “Dårlig sex eller en ekte mann?

  1. Ironisk å henvise til seg selv som en “ekte mann”, ved å bruke en fremgangsmåte som minner om en seksuelt forstyrret “fjortis” 😛
    En ekte mann trenger da ikke å bruke barnslige fakter om kjønnsorganet sitt for å komme i kontakt med andre kvinner…

  2. Dette er menn som er usikre på seg selv, og som ikke vet hvordan de skal tilnærme seg, og eller behandle kvinner. At menn skal henvise til tissen sin på den måten er bare tragisk og stakkarslig og setter seg selv i et særdeles dårlig lys. En god personlighet og en god samtale kan løse mye, ikke penisen deres!

  3. Man er jo gjerne ikke tiltrukket til bare penisen heller når det gjelder sex. han kan ha en fin penis men suge i senga, personlig syntes jeg peniser er ekle å se på. Men menn er så rare. kjenner at jeg blir irritert.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *