Jeg vet ikke hvordan jeg skal starte dette innlegget. Jeg vet heller ikke om jeg skal le eller gråte, eller hvordan jeg skal reagere. De siste 48 timene har vært intense, vonde, fine, rare, surrete, stressende og kaotiske. Plutselig gikk alt fra å være komfortabelt og trygt, til å stå helt på hodet. Og da mener jeg HELT på hodet. 

Og gjett om jeg har fått kjenne på hvordan det er å leve med en hockeyspiller som må flytte etter de beste mulighetene, spilletid og ikke minst, magefølelsen. Med en gang ting skjer. For det er nemlig ikke snakk om å tenke på ting eller om å se hva som skjer. 

For to dager siden visste jeg ingenting, og for noen timer siden ble det klart at vi flytter, og store deler av leiligheten har jeg allerede pakket ned. Overgangsvinduet stenger 00.00, så det har vært en kamp å bare rekke det. 

Det startet i går formiddag med at C hadde vært i kontakt med agenten sin om andre steder å avslutte sesongen på, og hvor det er best for han å vise seg frem inn mot neste sesong. Hvor det er best for han med spilletid og muligheter, og hvor man kan føle seg trygg, stabil og bra den neste måneden. 

For meg går det på mange måter fint, men jeg er også veldig trist. Det er tøft å snu seg rundt på den måten og det er enda tøffere å skulle reise fra de vennene jeg, og vi har fått her nede. Det er tøft å skulle endre tankegangen sin så fort og vite at man kanskje i august flytter enda et nytt sted, til en ny by eller til et nytt land. 

C har signert med Frisk Asker ut sesongen, og vi flytter hjem til Norge for en periode. Mest for at C rett og slett skal få en lengre sesong enn han ser ut til å få her i Sverige. 

Akkurat nå skal jeg være ærlig å si at hockeylivet suger. Ganske hardt. Men mest fordi det er så vanvittig mange følelser og tanker som er involvert, og fordi det er snakk om så store beslutninger. Og fremtiden, ikke minst. 

Forhåpentligvis har vi tatt det rette valget, forhåpentligvis blir ting dødsbra og forhåpentligvis blir ting fint. Eller, det vet jeg egentlig at det kommer til å bli. 

Vi flytter allerede på lørdag, og jeg forsøker å huske å puste, spise og ikke bare grine. Hehe. 

 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

// Marty 

5 kommentarer

5 thoughts on “Vi flytter!

  1. Ser veldig godt at man blir stresset av alt stresset med og flytte. Holder på selv og er evig glad for at vi har godt tid på oss.
    Så føler med deg når det kommer til flytte stress.

  2. Det er lett for meg å si, men pust dypt med magen. Dette klarer både du og dere. Alltid tøft med forandringer og nye plasser, men for alt man vet så kan du få det så utrolig bra.
    Det er stressende å flytte, vondt, skummelt, men pust. Jeg gleder meg til å følge deg videre.
    Lykke til, begge to! Sammen er dere sterke.

  3. Det blir godt for oss å få Kåsa “hjem” igjen, han har vært dypt savnet på isen i Asker 😊 Men forstår godt at flyttestresset er et mareritt

  4. Har en liten ishockeyspiller her hjemme som er veldig glad helten sin er tilbake i Oranges og skal spille for Frisk Asker igjen.
    Men skjønner det er mye stress for deg med slike omveltninger… Stå på =)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *