Hvordan kan man egentlig komme over kjærlighetssorg?

Categories Tanker 💭

Kjærlighetssorg er kanskje noe av det såreste og vondeste jeg vet om. Den sorgen over at en person ikke lenger vil være i livet ditt, at en person tar avstand fra deg eller at en person faktisk forteller at ikke vil ha deg er så vond og intens. 

Fy søren, det er så vondt. 

Akkurat nå er jeg forelska og kjærligheten blomstrer, men jeg har tenkt altfor mange ganger gjennom hva jeg hadde gjort hvis det faktisk skulle bli slutt mellom oss. Det er liksom en tanke som ikke eksisterer og mye av grunnen er at det er for vondt til å i det hele tatt tenke på. Rett og slett fordi kjærligheten er så fin, varm og sårbar. 

Men, jeg har ramset opp mine beste tips mot kjærlighetssorg. Som jeg skrev ned sist kjærligheten kranglet med meg…: 

Jeg hadde helt glemt hvordan jeg hadde det på dette bildet. Og jeg var helt sikker på at det var over med det jeg tror er min største kjærlighet. 

– Ta vare på deg selv. Du er den eneste som kan få deg selv videre! Gjør ting du syntes er kult og ting som gjør deg godt. 

– Gråt. Det er helt greit å gråte.

– Ikke bli hengende i fortiden. Ikke bli sittende å se på gamle bilder eller å skrolle gjennom Instagrammen eller se på bilder av dere sammen. 

– Bruk vennene dine! Venner står i hundre år, og de er gode å ha når man føler seg alene. Ta kontakt med noen du ikke har snakket med på lenge. 

– Ikke ha venne-sex etterpå. Det gjør ting bare verre… 

– Kutt kontakten! Og hvert fall for en stund. Det blir sjeldent bedre hvis man skal snakke sammen hver eneste dag etter bruddet. Det fungerer kanskje for noen, men for min del så funker det skikkelig dårlig. Spesielt hvis det er jeg som er dumpa. 

– Si ja til ting du kanskje ellers ikke sier ja til! Min erfaring er at det er lurt å finne på ting, treffe andre mennesker og oppleve litt mer enn senga, en trist film og trøstespising. 

– Men ja, senga, en trist film og trøstespising er lov i starten. Men, så MÅ man faktisk komme seg videre! 

– Gråt litt til. 

– Hvis ikke du kommer deg videre kan det hjelpe å snakke med noen som faktisk er gode på feltet. Det er ingen skam! 

– Det finnes flere. Og det vet du godt, selv om det ikke føles sånn akkurat nå. 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs

// Marty 

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Hvordan kan man egentlig komme over kjærlighetssorg?

  1. Det er vel egentlig ikke et svar eller en fasit om jeg får si det på hvordan man skal komme gjennom kjærlighetssorg, tror vi alle må lære å takle det på vår egen måte, det er ingen som kan si at dette er riktig og dette er feil. Man er forskjellig fra person til person, og noen bruker lang tid, og andre bruker ikke så lang tid..
    det jeg vet hvertfall er at når man er i kjærlighetssorg, så er det viktig å kunne prioritere seg selv og skjemme seg bort. føle at man er viktig og fortjener noe
    Kan du vær så snill ta en tur innom min blogg? Legge igjen en kommentar?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *