Jeg er sammen med han bare for pengene

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Første gang jeg snakket med Christian så var jeg 16 år gammel. Han var 17 år.

Når jeg møtte han spilte han ishockey, og tjente nesten ingenting, men han elsket det han drev med.

Han var snill, han var kjekk, han var morsom, han var real og han var ukomplisert, og på mange måter var både han og jeg fortsatt barn. Det kjentes hvert fall sånn ut.

De siste årene har vi holdt sammen og vi har det veldig fint sammen. Han driver med det han gjør og jeg driver med det jeg gjør. Vi er så heldige og privilligerte at vi får lov til å drive med akkurat det vi selv vil og det vi elsker. Som jeg har sagt før, så tror jeg at det på mange måter er grunnen til at vi faktisk har det så fint sammen og at hverdagen fungerer så fint. 

Men det å være sammen med en som jobber som toppidrettsutøver gjør at det følger med haugevis av fordommer. Som blant annet kommentarer som dette:

Og kommentarer som dette er så bak mål at jeg bare må le av det. 

– Jeg er bare sammen med han på grunn av pengene:

Dette gjør så vondt å høre, for det stemmer overhode ikke. Og, hvilke penger? Misforstå meg rett, C klarer seg han og han har det fint, men han er 20 år gammel og har hele karrieren sin foran seg! Hvis jeg skal være helt ærlig så er faktisk det å være sammen med en som driver med toppidrett så krevende (og selvfølgelig fantastisk), at det ikke hadde vært verdt alle rikdommer i verden. For det er overhode ikke så glamorøst som det kan se ut som. Faktisk er det så mye tid borte fra hverandre, ensomme kvelder, nedturer, tårer, frustrasjon og uvitenhet om hva som skjer at man nesten er nødt til å forelske seg like mye i livsstilen som i personen. Hvis ikke går det faktisk ikke. 

Og folk må slutte å tro at penger er viktigere enn kjærlighet. Helt seriøst. 

– Det er bare for PR:

Jeg tror at like barn leker best, og igjen så tror jeg at C og jeg går så godt overens er fordi vi forstår hverandre. Vi har på mange måter en lik hverdag samtidig som den er helt ulik. Vi lever langt i fra et 8-16 liv, og det er helt greit. Men det er ikke noe PR å være sammen med Christian? Eller fame? Altså. Hadde det enda vært så vel, haha! Det er derimot innholdsrikt, lærerikt, morsomt, underholdende og ALDRI kjedelig! 

– Hun er bare sammen med han fordi han spiller hockey: 

Dette sa faktisk noen av mine “hockeyvenninner” om en annen jente her om dagen, og jeg sa i fra til dem at jeg syntes de skulle tenke seg om en gang til – For vi er faktisk de siste til å si sånne ting. Igjen, man blir ikke sammen med en hockeyspiller, langrennsløper eller snowbordkjører (eller whatever) fordi de kun driver med det de gjør. Det er selvfølgelig en stor del av pakka, men det går ikke an å forelske seg i idretten.

Og, hockeyhore? Kom an a. 

– Skal hun bare leve på han resten av livet da?

– Jeg flyttet jo med C dette året her, og kommer antakeligvis til å gjøre det så lenge det lar seg gjøre. Men, jeg tjener mine egne penger og klarer meg FINT på egenhånd. Og, hadde noen egentlig sagt det hvis han hadde flyttet med meg for å ta drømmejobben? Jeg tviler. 

Jeg skal ikke leve på han. Jeg skal leve med han. 

C og jeg har det kanonfint, men det er fordi vi ler sammen, fordi vi opplever ting sammen, fordi han er barnslig, fordi jeg er grinete, fordi han tuller, fordi jeg danser, fordi han ler og fordi jeg kjefter.

Ikke fordi han gjør det han gjør eller fordi jeg gjør det jeg gjør. Og jeg er møkkalei fordommer. 
 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs

9 kommentarer

9 thoughts on “Jeg er sammen med han bare for pengene

  1. Helt forståelig at folk tror det er pengene. Slik er det jo ofte. Derfor er det vanskelig for kjente og velstående å finne ekte kjærlighet. Man kan aldri vite om det var pengene. Typen din skal være sjeleglad for at han fant deg før penger og status ble et moment. Som kona til Solskjær. De ble sammen lenge før han ble kjent, og har holdt sammen i tykt og tynt siden. Ekte kjærlighet.
    Lykke til videre.

  2. Den kommentaren var ganske komisk. Hvilke penger er det egentlig snakk om? De som KANSKJE kommer om han kommer seg til KHL eller NHL?
    Jeg er ganske sikker på at du tjener mer på bloggen din enn hva han gjør i Allsvenskan. Skulle han komme seg til SHL er det muligheter, men selv der ligger de aller aller fleste langt under millionlønn.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *