Jeg er ingen hore, fitte eller rasist

Categories Tanker 💭

Jeg heter Martine Halvorsen, jeg er 20 år gammel, jeg er glad, jeg liker å oppleve nye ting og jeg liker å mene. Jeg er interessert i politikk og jeg interesserer meg for krim. Jeg er glad i å spise fredagstaco og jeg er enda gladere i å spise dessert på lørdagskvelden. Jeg liker sport og jeg vil aller helst få med meg det meste som skjer her i verden. Jeg liker å lese, men tar med aldri tid til det. Jeg liker å skrive og takker aldri nei til en god diskusjon. Jeg liker å spille fotball, men får vondt i ankelen når jeg gjør det. Jeg er stolt av lillesøsteren min, selv om hun av og til er flau over meg. Jeg er forelska og min største drøm er å stifte familie. 

Kjæresten min liker meg, selvom du ikke kan forstå at noen kan like noen som meg. 

Foreldrene mine vil ikke se meg voldtatt, fordi jeg sier i mot deg. 

Jeg er ikke hjernedød, fordi jeg mener noe annet enn deg. 

Jeg fortjener ikke å bli sendt til Syria og bli mishandlet, fordi jeg sier at kvinner burde likestilles med menn. 

Moren min angrer ikke på at hun fødte meg, og faktisk så er hun ganske så stolt. 

Jeg er ingen oppmerksomhetssyk fitte, fordi jeg engasjerer meg i samfunnsdebatter. 

Jeg er heller ingen hore, fordi jeg syntes det var feil at noen delte et nakenbilde av meg i fjor. 

Jeg hadde ikke likt å blitt skampult av en innvandrer, fordi jeg sier at alle fortjener å være mette i magen. 

Men, jeg takker for kommentarer og tilbakemeldinger – Og lurer bare på et par ting:

Vet dere hvem dere egentlig skriver om? 

Tenker dere, dere egentlig om?

Tror dere at barna og barnebarna deres blir stolte av å lese at besteforeldrene syntes en jente på 20 år burde legges inn på psykratisk fordi hun sier at alle kvinner har mensen og at det er vanlig? 

Vil dere at barna deres skal kalle de vennene sine som veier mer enn seg selv for feite jævler? 

Syntes dere barnebarna deres skal tråkke på mennesker som ligger nede? 

Mener dere at dere har mer rett til å leve, ferdes og mene – Siden dere skriver at det hadde vært bedre at “sånne som meg” hadde forduftet fra denne kloden? Fordi jeg ikke syntes at alle innvandrere burde bli halshogd? 

Jeg blir oppriktig trist, og ikke nødvendigvis fordi Harald (69) skriver at jeg er hjernedød. Jeg blir trist fordi det er altfor enkelt å hate, og fordi hver gang vi hater, så sprer vi mer hat. Jeg blir trist fordi jeg ikke vil at mine fremtidige barn skal vokse opp i et land, og en verden der hat er en del av hverdagen. Jeg blir trist fordi dere sitter med barna deres i solveggen på hytta, og samtidig klarer å mene at et annet menneske, som du er uenige med fortjener å få en flaske i bakhodet. 

Det er greit å være uenig, men da kan vi vel være saklige? Uten å blande inn trusler om voldtekt, en kule i hodet eller ord som fitte, hore eller inkompetent. 

Voksne, mammaer, pappaer, tanter og onkler. Lærere, barnehageansatte, sykepleiere og politimenn. Fotballspillere, trenere, elever og butikkansatte. Det er vårt ansvar, for vi oppdrar neste generasjon, og jeg er neste generasjon. Hvert eneste ord jeg publiserer på nettet, vil ligge der for alltid. Min familie, og mine barn vil en gang kunne lese absolutt alt jeg har skrevet. Deres barn vil også kunne lese hva dere har skrevet. 

Ikke la oss vokse opp i en verden der vi tillater å diskriminere, kommentere og publisere dritt. Ta nå litt ansvar sjæl, og oppfør deg! 

For jeg er ingen hore, fitte eller rasist. 

Jeg er Martine Halvorsen – Og jeg får med meg alt dere skriver. 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs

// Marty 

8 kommentarer

8 thoughts on “Jeg er ingen hore, fitte eller rasist

  1. Uff! Det er så trist at folk kan få seg til å skrive slike ting. Det er IKKE greit! Stå på.. sender en klem- du er fin, Martine Halvorsen 🙂

  2. nå syns jeg virkelig at du skal slutte å suttre snart, du snakker hele tiden om at du er sterk og vil være et godt forbilde, men du tar konstant offer-rollen på nesten alle innleggene dine. hva med og stå for det du sier, at du er en sterk selvstendig jenter som tar ansvar for seg selv? du lærer jenter at du ikke trenger å være sterk i værden fordi værden burde egentlig bare være fin og høflig og det burde aldri skje noe vondt med deg noen gang. men vi lever ikke i den verdenen og du hjelper ikke kvinner å være sterke ved å hele tiden klage å sutre. du har selv valgt å være et “forbilde” og da må du tåle å få kritikk. det er nettopp ting som dette inlegget som forsterker troen på at jenter er svakere enn gutter fordi du får det til å se ut som at jenter ikke tåler å lese “slemme” ord på internett. en sterk jente hadde ikke brydd seg om noen teite kommentarer og hadde heller ikke skrevet et innlegg om det for å få sympati og klikk. og vær så snill å ikke si mer at “du aldri sier nei til en diskusjon” da det gang på gang har bevist at dette ikke stemmer. har selv sent deg klare bevis å ta flere av påstandene dine ikke stemmer og du har enten valgt å ikke ta med kommentaren eller bare ignorere.

  3. Fy faen altså, hva folk får seg til å skrive om andre mennesker! At de ikke skjemmes…
    Stå på du, Martine! Synes du har en kjempefin blogg!
    Vi er forhåpentligvis en større gjeng som liker bloggen din enn som misliker den, men dessverre er det slik at det ofte er de negative røstene som roper høyest.
    Ha en fin helg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *