Ja, puppene mine er annerledes

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

I dag har jeg bestemt meg for å svare på et spørsmål jeg egentlig hadde tenkt til å la være å legge noe fokus på. For flere ganger i uken blir kroppen min kommentert, enten her på bloggen, på Instagram eller i anonyme forumer. Noen hyller den, mens andre hater den. Eller, de gir hvert fall uttrykk for at de hater den, med kommentarer som:

 

Et av de spørsmålene jeg får mest direkte til meg er om jeg har silikonpupper. Spørsmål som «men du har jo silikonpupper?», «kan du ikke bare innrømme å ha fikset på puppene dine?», «puppene er jo større enn resten av kroppen» eller «hvor mye har du i hver pupp?». 

For ikke å snakke om meldinger som «du er et dårlig forbilde hvis ikke du er åpen om det».

Når jeg begynte å blogge så gikk jeg fortsatt på videregående og kroppen min vokste på alle mulig måter. Den ble bredere, tyngre, større, lengre og mer voksen. Puppene min inkludert. 

For nei, jeg har aldri operert puppene mine og jeg kommer heller aldri til å gjøre det hvis ting fortsetter å være som nå. Men, puppene mine er annerledes enn det de var og det de har vært, men det henger sammen med at jeg vokser, legger på meg, mister vekt, har mensen og – har blitt en dame. 

Egentlig blir jeg trist over at det automatisk forventes at jeg har fikset på kroppen min og fått større pupper, fordi jeg blogger. Noen har til og med bitt merke i at jeg har et arr under den ene puppen, og grunnen til det er at jeg har fjernet en føflekk der (uten at jeg vet hvordan noen har sett det). IKKE at jeg har forstørret puppene mine. 

Jeg var nemlig ikke å opererte puppene mine når jeg var i Østerrike, jeg var for se å se kjæresten min spille ishockey, sammen med familien min. 

Jeg har ikke operert puppene mine fordi jeg har følt på presset om å passe inn i bloggNorge og hadde det vært tilfelle så hadde jeg vært ærlig om det. 

Jeg har ikke latt være å poste bilder av puppene mine fordi jeg ikke har ønsket at noen har skulle se at de var annerledes. Jeg poster bare ikke så veldig ofte bilde av puppene mine. 

Men ja, kroppen min er annerledes fra når jeg spilte inn Sykt Perfekt og var 16 år, til jeg nå er 20 år. Men det sier seg vel kanskje selv? 

Jeg er som jeg er, har de puppene jeg har og jeg forsøker å minne meg selv på at det er godt nok! 

Så folkens: Slapp av, det er ikke noe sladder å hente, noe dritt å si eller noe uthenging å komme med. Dessverre 😉 Det er rett og slett bare en helt vanlig, ganske så kjedelig kropp – Med et par pupper som fungerer akkurat slik de skal. 

 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs

// Marty 

 

 

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Ja, puppene mine er annerledes

  1. Til de som som mobber Martine sin kropp eller ikke kan noe om biologi:
    Store bryster er ikke nødvendigvis ensbetydende med silikon. Det kan også som Martine sier skyldes vektøkning eller pga hormoner. Kropper finnes i alle former og fasonger. Slutt å mobb kroppen til Martine, hun er en helt vanlig jente med en helt vanlig kropp. Case closed!
    -Fredrik/Mittlivmedasperger

  2. martine har normal brøst å normal kropø 🙂 syes folk ska slutt å mobb å rak ned på gu om alt hu gjør. æ sier likar dåkk støtte ho å skryter av d hu gjør.for hu gjør en fantastisk jobb er et fantastisk menneske.å har en fantastisk blogg 🙂

  3. så modig du er! elsker deg. du er en forbilde. jeg blir mobbet på skolen og når jeg leser din blogg så får jeg motivasjon til å sette mobberene på plass.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *