Det er et helvete

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Stort sett så digger jeg å være dame, men i dag er en sånn dag der jeg hater det. Og grunnen er så enkel som at jeg sliter sånn med mensensmerter. 

Jeg blir av og til rett og slett skikkelig dårlig når jeg er mensen og i dag er den sånn dag. Vi kan godt le og tulle av det, men sannheten er at det er alt annet enn morsomt. Faktisk er det så kjipt at jeg aller helst vil grine litt av det (noe jeg allerede har prøvd et par ganger i dag). 

Jeg har vært plaget med det siden jeg fikk mensen for første gang mange år siden, men takket være litt hjelpemidler har det de siste årene stort sett gått greit. Men, i dag er det tilbake og jeg er rett og slett skikkelig dårlig. 

Jeg kan jo presentere deg for en morgen i mitt liv som kvinne: 

07.05: Alarmen ringer og den første tanken som slår meg er at jeg overhode ikke vil stå opp. Jeg slumrer derfor og trekker dyna over hodet.

07.15: Alarmen ringer igjen og hele kroppen verker. Må jeg kaste opp? 

07.23: Jeg kommer meg opp av sengen og subber inn på badet. Jeg blir sittende på do og skrolle gjennom mobilen min men jeg orker rett og slett ikke gå inn på Instagram og se alle “Ha en fantastisk fin dag”-oppfordringer. Igjen. Må jeg kaste opp eller hva er greia? 

07.38: Fortsatt på do. 

08.00: Jeg har laget meg en smoothie men den frister overhode ikke. Det som frister er derimot restepizzaen i kjøleskapet. Altså 08.00? Det er veldig rart å ha lyst på det så tidlig til å være meg. 

08.16: Pizzaen er spist opp. 

08.30: Knasker så mye smertestillende som er innafor og spør meg selv om jeg har blitt akutt deprimert i det jeg setter meg ned på stolen i gangen og begynner å sippe. 

08.37: Det verker, og det verker både i ryggen, magen og mellom bena. 

09.00: Jeg har kommet meg på trening som planlagt men blir liggende på en matte og masere min egen mage og syntes synd på meg selv. 

09.40: Jeg drar hjem og irriterer meg grønn over at kjæresten min ikke har sendt meg melding enda. For en dust!!!! 

10:00: Jeg er ferdig dusjet og forsøker å finne en passende bukse. Men, av en eller annen grunn oppfører magen min seg som at jeg har gått opp 10 kilo over natta, så ingenting passer. 

10:10: Jeg griner igjen, og denne gangen fordi jeg har så vondt. 

10:12: Migrenen melder seg på.

10:20: Jeg er ferdig å gråte, og tenker at jeg burde sette i gang med jobb men alt gjør vondt og det kjennes ut som at livmoren min skal ta livet av meg. 

10:22: Jeg sjekker Instagram og føler meg bare enda verre. 

10:25: Jeg kaster opp. 

Det suger bokstavelig talt å ha sånn dager som idag, og grunnen til at jeg skriver det er for å slenge ut litt sympati til de andre som sliter med enten en kjæreste som blir like vanskelig som meg, eller til de som har det sånn som meg. Det er så lite kult, men dessverre er det en del av pakka og vi får vel bare gjøre det beste ut av det 💪

Og tenke at det kommer en ny dag i morgen…. Og at neste runde forhåpentligvis blir bedre. 

Facebook HER – Instagram Martinehalv – Snapchat Martinehalvs

// Marty 

6 kommentarer

6 thoughts on “Det er et helvete

  1. Har hatt en slik dag selv idag.. er student og kom meg ikke i forelesninger eller noe, ikke gøy. Masse klemmer

  2. Kjenner meg så godt igjen, slet hver måned med ekstreme kramper i mage og rygg, kvalme og oppkast, ble så ille at æ til slutt valgte å begynne på p-piller og etter hvert p-sprøyta.

  3. Denne mensen runden satte smertene seg i ryggen. Har slitet så med ryggen helt siden fredag. I helgen kom jeg meg nesten ikke ut av senga. Måte ha hjelp opp av sofaen.

  4. Nei. Å vokse opp i et land med krig, drap, barnesoldater og sult er et helvete. Du har det helt fint.

  5. Da skulle du opplevd mensensmertene man har når man har endometriose…. Du kan ta vanlige mensensmerter og gange det med 4…. De sammenligner det faktisk med reelle rier, og det kan jeg skrive under på.
    Håper du får det bedre ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *