Gjør du dette «dør» ikke telefonen din når det er kaldt ute!

Categories Inspirasjon

Litt tips! 

Jeg kan umulig være den eneste som syntes det er kjipt når telefonen dør når det er kaldt ute. Jeg digger jo å gå turer, løpe turer og generelt være ute – Også når det er kaldt. Det betyr jo at jeg stadig vekk opplever at telefonen min dør, men, etter å ha brukt en god del unødvendig frustrasjon på dette har jeg funnet noen triks som gjør at den ikke dør og hva jeg pleier å gjøre når den dør…

Grunnen til at mobilen slår seg av er så enkelt at mobilbatteriet er laget for å fungere aller best i romtemperatur. Det sier seg jo selv at det da blir for kaldt med et par, eller hundre minusgrader. Apple definerer faktisk selv alle temperaturer under 0 grader som for kaldt…

Hurra! 

Jeg diskuterer forresten kun dette problemet med mennesker som har Iphone, fordi jeg alltid blir fortalt at jeg burde bytte telefon av folk med andre merker, leverandører eller hva det nå heter… 

1. Et lurt tips er å ha mobilen inntil kroppen din! Hvis du har den i lomma, kan den fort dø fordi du for eksempel ikke har lukket lomma. Legg telefonen på innerlomma, inni en hanske eller i BH-en… Da holder den en ålreit temperatur. 

2. Varm den opp! Hvis mobilen din dør kan du faktisk varme den opp igjen, selv om det virker som om den er helt ferdig. Ofte så mister den mye batteri når den slår seg av sånn, men den kan fortsatt reddes. Legg den i BH-en, mellom hendene eller nære noe annet som er varmt og forsøk å skru den på! Er du på vei et sted og går forbi en butikk eller liknende skal det som regel bare en kjapp tur innom der før den er villig til å bli skrudd på igjen. 

3. Bruk ørepropper! Eller snakk i telefonen. Den dør ikke hvis du snakker i telefonen, og den dør sjeldent hvis du hører på musikk og lar den ligge i lomma. Problemet er når du tar den opp for å bruke den…

Egentlig er det helt håpløst at noen telefoner dør så fort det er kaldt, og jeg håper noen smartinger finner på noe lurt snart så vi mobilavhengige slipper å oppleve det – Selv med 80 % strøm. 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs
Stem gjerne på meg på til Vixen Influencer Awards HER (3 kategorier) 

// Marty

2 kommentarer

2 thoughts on “Gjør du dette «dør» ikke telefonen din når det er kaldt ute!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *