Derfor burde du være i fysisk aktivitet!

Categories Inspirasjon

Her om dagen fikk jeg et spørsmål om hvorfor det er så viktig for meg å holde meg i form, jeg tenkte derfor jeg skulle klinke til og ramse opp noen av grunnene til at jeg trener – Og hvorfor trening er bra for oss! 

Trening behøver jo ikke å være å løpe en mil før frokost, konkurrere i Birken, stille i bikinifitness eller være på gymmet hver ettermiddag. Det funker for noen, mens for andre fungerer det ikke i det hele tatt! Det er så mye vi kan gjøre for å holde oss i fysisk aktivitet, og for min egen del så er det motivasjon nok at jeg kan leve noen år lenger, løpe litt fortere etter bussen og være litt gladere. 

Derfor burde du være i fysisk aktivitet: 

1. Trening reduserer stress! Når man trener jobber kroppen, mens hodet ofte hviler. Man flytter fokus og spenninger og stress reduseres. Selv bruker jeg trening til å klarne tankene! 

2. Det gir bedre selvtillit! Kroppens eget lykkehormon, endorfiner, produseres ved trening, og du føler deg bedre. Du trives bedre med deg selv, og er bedre rustet i hverdagen.

3. Mindre sannsynlighet for depresjoner. Man blir mer positiv og mer fornøyd med seg selv når man trener! Faktisk prøver jeg å fortelle meg selv at bare det å komme seg ut døra og gjøre noe minsker sannsynligheten for å bli deppa. 

4. Trening er sosialt! Trening kan være supersosialt. Man kan bli kjent med nye, trene med gamle bekjente og bruke trening som en arena der man skravler – Samtidig som man gjør noe nyttig.

5. Trening forebygger sykdommer! Trening gjør at vi holder oss i bedre form og det igjen gjør at helsa vår blir bedre. Trening forebygger og lindrer høyt blodtrykk, det er lavere risiko for slag, det minsker sannsynligheten for hjerteinfarkt, forebygger diabetes type 2 og gjøre at vi jevnt over holder oss friskere. Dette gjør igjen at vi kan leve lenger! 

6. Trening reduserer angst! Fysisk aktivitet er faktisk ofte en del av rehabiliteringen og behandlingen av ulike angstdiagnoser.

7. Du blir sterkere! Både fysisk og mentalt. Du kjenner at kroppen spiller mer på lag og at kroppen er bedre rustet til å møte motgang. 

8. Den gode følelsen. Jeg pleier å tulle med å si at noe av det beste med trening er når du er ferdig. For den følelsen man ofte har etter å ha bevegd seg er skikkelig god! 

Alt er bedre enn ingenting, og det er faktisk ikke så mye som skal til. Dans når du lager mat, gå trappene, spill badminton, løp en tur eller meld deg på en time på treningssenteret! Det kan være så morro. 
 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs
Stem gjerne på meg på til Vixen Influencer Awards HER (3 kategorier) 

// Marty 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *