hits

Derfor burde du vre i fysisk aktivitet!

Her om dagen fikk jeg et sprsml om hvorfor det er s viktig for meg holde meg i form, jeg tenkte derfor jeg skulle klinke til og ramse opp noen av grunnene til at jeg trener - Og hvorfor trening er bra for oss! 

Trening behver jo ikke vre lpe en mil fr frokost, konkurrere i Birken, stille i bikinifitness eller vre p gymmet hver ettermiddag. Det funker for noen, mens for andre fungerer det ikke i det hele tatt! Det er s mye vi kan gjre for holde oss i fysisk aktivitet, og for min egen del s er det motivasjon nok at jeg kan leve noen r lenger, lpe litt fortere etter bussen og vre litt gladere. 

Derfor burde du vre i fysisk aktivitet: 

1. Trening reduserer stress! Nr man trener jobber kroppen, mens hodet ofte hviler. Man flytter fokus og spenninger og stress reduseres. Selv bruker jeg trening til klarne tankene! 

2. Det gir bedre selvtillit! Kroppens eget lykkehormon, endorfiner, produseres ved trening, og du fler deg bedre. Du trives bedre med deg selv, og er bedre rustet i hverdagen.

3. Mindre sannsynlighet for depresjoner. Man blir mer positiv og mer fornyd med seg selv nr man trener! Faktisk prver jeg fortelle meg selv at bare det komme seg ut dra og gjre noe minsker sannsynligheten for bli deppa. 

4. Trening er sosialt! Trening kan vre supersosialt. Man kan bli kjent med nye, trene med gamle bekjente og bruke trening som en arena der man skravler - Samtidig som man gjr noe nyttig.

5. Trening forebygger sykdommer! Trening gjr at vi holder oss i bedre form og det igjen gjr at helsa vr blir bedre. Trening forebygger og lindrer hyt blodtrykk, det er lavere risiko for slag, det minsker sannsynligheten for hjerteinfarkt, forebygger diabetes type 2 og gjre at vi jevnt over holder oss friskere. Dette gjr igjen at vi kan leve lenger! 

6. Trening reduserer angst! Fysisk aktivitet er faktisk ofte en del av rehabiliteringen og behandlingen av ulike angstdiagnoser.

7. Du blir sterkere! Bde fysisk og mentalt. Du kjenner at kroppen spiller mer p lag og at kroppen er bedre rustet til mte motgang. 

8. Den gode flelsen. Jeg pleier tulle med si at noe av det beste med trening er nr du er ferdig. For den flelsen man ofte har etter ha bevegd seg er skikkelig god! 

Alt er bedre enn ingenting, og det er faktisk ikke s mye som skal til. Dans nr du lager mat, g trappene, spill badminton, lp en tur eller meld deg p en time p treningssenteret! Det kan vre s morro. 
 

Facebook HER - Instagram HER - Snapchat Martinehalvs
Stem gjerne p meg p til Vixen Influencer Awards HER (3 kategorier) 

// Marty 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar