Hvorfor er disse bloggerne så klikkhorer?

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

reposta etter at jeg slettet det forrige ved en feil

Hey alle! Tidligere i dag fikk jeg faktisk sikkelig latterkrampe. Det er så digg, og jeg tror kroppen har godt av å le skikkelig noen ganger – Ikke det at det har noe med innlegget å gjøre. 

Uansett! Grunnen til at jeg lo var at jeg fikk en kommentar fra en dame som sa at jeg KUUUUN var ute etter klikk fordi jeg før jul skrev om at jeg syntes man skal holde på juletradisjonene våre og at vi ikke skal endre på våre tradisjoner knyttet til julen fordi noen blir støtt av det. Og at jeg fikk en kommentar på at jeg KUUUN var ute etter klikk fordi jeg skrev om hvilken bytterett man har nå på salget. 

Jeg tenkte derfor jeg skulle oppklare noen ting for de som tror at alle bloggere gjør ALT for klikk: 

– SELVFØLGELIG er jeg ute etter klikk. Det er fryktelig kjedelig å skrive noe som ingen leser. Hallo, det sier vel seg selv? Det morsomste er jo når man skriver noe bra, som folk liker og som folk faktisk ønsker å lese. Hvis noen bloggere sier noe annet, så lyver de faktisk. Alle mennesker digger likes og klikk, og man vil jo så klart ha bekreftelse på det man gjør. Men er det virkelig så dumt?

– Bildet over gir meg flere klikk enn bildet under. Og det er det faktisk du som klikker som bestemmer. Er det ikke helt håpløst at sex og lettkledd kropp selger så mye mer enn en påkledd kropp? Egentlig er det jo ikke annet enn sjukt trist. 

Jeg hadde ikke brukt tid på å skrive om hvor dumt jeg syntes det er at barnehagebarn ikke skal få ha på seg nisseluer i barnehagen eller at jeg folk må være klar over rettighetene sine under januarsalget fordi noen føler seg støtt av det, hvis jeg var desperat etter klikk. Jeg hadde heller ikke brukt tid på å skrive om andre ting som egentlig ikke selger i det hele tatt. 

– Ofte så plukker man ut det mest spennende og interessante i teksten for å bruke det som tittel. Akkurat som VG gjorde etter talen til Johannes Klæbo under Idrettsgallaen. De lagde en overskrift som lød “Talen alle snakker om”. De kunne skrevet “Talen til Klæbo”. Noen hadde klikket, men ikke på langt nær like mange. Nå klikket nok mange fordi de lurte på hva alle snakket om og fordi de ikke ville gå glipp av noe! Det hender både jeg, bloggere og journalister bommer, og det skal jeg heller ikke lyve om. 

– Du velger helt selv om du vil klikke deg inn på det jeg skriver, men det må være veldig slitsomt å tenke: NEINEINEI, her er det en blogger som skriver om hva hun har på seg, en blogger som skriver om pelsindustrien eller en blogger som skriver om religion – Dette kan jeg ikke finne på å klikke meg inn på fordi det er en BLOGGER som har skrevet det. 

– Jeg opplever at jeg kan ha den samme kronikken på trykk i en av landets aviser, som jeg har publisert på bloggen. Deler jeg kronikken er det helt i orden for folk, men deler jeg blogginnlegget er jeg kun ute etter å reklamere for meg selv. Det handler faktisk ikke kun om det. Det handler om at man ønsker at folk skal lese det og fordi man ønsker å nå frem med noe. 

– Det er faktisk ikke sånn at man blir millionær av at akkurat DU trykker deg inn på bloggen. Overhode ikke faktisk. Dessverre. 

Ahhh, dumme bloggere altså. 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs
Stem gjerne på meg på til Vixen Influencer Awards (3 kategorier) HER

 

// Marty

4 kommentarer

4 thoughts on “Hvorfor er disse bloggerne så klikkhorer?

  1. True that! Fikk høre en stund etter eg starta bloggen at eg bare var ute etter oppmerksomhet….ja hvorfor ellers blogge? 😛
    Men det at enkelte ikke klikker inn fordi at en blogger har skrevet det, blir jaggu for dumt. Vet en del folk som påstår dem aldri leser blogg, likevel vet dem alt om bloggere 😛

  2. Er ofte inne på din blogg, og en til fordi dere skriver interessant!
    Hvor mye får dere PR klikk. Tror en skrev 50 øre?!. Har du da 10000 klikk en dag, blir jo det hele 5000 for en dag bare i klikk? Klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *