Ingen ville stille for å snakke om botox

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Hey og god fredag! Jeg har akkurat tatt meg en dusj og hoppet i joggisen. Faktisk skulle jeg snart egentlig sittet i en debatt på NRK her fra Norrköping om “skjønnhets-spons” som pushes på bloggere og deres lesere. Det betyr altså sponsede produkter i form av utseendeforandringer og hvordan vi velger å håndtere det og ikke minst fronte det for våre følgere. 

Jeg fikk jo, som kanskje noen husker er forespørsel fra et firma for noen måneder siden. Der fikk jeg tilbud om gratis behandling av juvederm (altså større lepper) mot reklamering på bloggen min. Jeg takket nei og lurte på hva firmaet tenkte på. Dette valgte (ekstremt dyktige) Kadra Yusuf å nevne i en artikkel i Dagsavisen i dag, med tittelen “De farlige reklamebloggerne”, der hun hadde et ønske om at 2018 er året vi bør ta bloggere og kroppsindustri-bransjen på ramme alvor.

Og jeg er HELT enig. 

For en ting er hvordan vi bloggere velger å pushe utseendeforandringer og skjønnhetsprodukter på våre følgere, men en annen ting er faktisk bedriftene som faktisk legger gratis muligheter til å gjøre dette i fanget på bloggerne. Et ikke det helt fucked up? 

Jeg mener ja. 

Cash is king, det er sikkert og visst. 

Jeg diskuterer dette gjerne for alltid, men dessverre var det ingen motpart som ville stille. Altså, en person som er uenig med meg og Kadra. Det er kanskje ikke så rart, for hva skal man egentlig stille opp med å si? At man syntes det er greit at kids for oppfordringer om å fylle leppene sine og at de selv gir etter for presset? På mange måter så er det ikke barebare å være blogger heller. Sånn alt i alt. 

Jeg har så mye på hjertet om akkurat dette, så se ikke bortfra at det kommer et innlegg om det i nærmeste fremtid. 

Nå skal jeg klappe igjen macen og lage litt middaaag! God helg:):)

// Marty

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *