Jeg slanker meg, se bort!

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Dette var noen ord jeg egentlig aldri trodde at jeg skulle skrive, men nå har jeg jaggu gjort det. Jeg kom over et innlegg av Andrea Sveinsdottir tidligere i dag der hun skrev at hun blir kontaktet av mennesker som føler seg for tjukke til å trene på treningssenteret. Samtidig så kom jeg over innlegget til Anne Brith der hun var frustrert over at folk reagerte på at hun sa hun slanket seg og at det ikke er hennes skyld at folk blir syke. 

Jeg vil derfor skyte inn noe. For vi bloggere og influencere har et enormt ansvar. Vi har ansvar for hvilke signaler vi sender ut og hva vi ønsker å fronte. Vi tar valg om vi vil fronte en versjon av oss som overhode ikke er naturlig, vi tar valg om vi ønsker å fronte en hverdag uten problemer, vi tar valg om vi ønsker å fronte viktige temaer, vi tar valg om vi ønsker å være gode forbilder og vi tar valg om hvem vi ønsker å være.

På lik linje som de som leser, følger og ferdes eller i samfunnet også tar valg. For vi er nødt til å slutte å legge alt ansvaret over på andre og vi er nødt til å begynne og ta litt ansvar selv. Jeg er sterk uenig hvordan flere bloggere og influencere operer, og skulle aller helst sett at enkelte kastet inn håndkleet fordi de kun gir rævva selvbilde til unge mennesker. 

Samtidig så er det faktisk min egen oppgave å skjerme meg selv fra det hvis det påvirker meg negativt. Vi har selv ansvar for at vi har det bra og vi kan ikke risikere vår egen helse med å legge det ansvaret i andre sine hender. 

Personlig har jeg tatt er bevisst valg på å ikke skrive noe om slanking, vekt eller mat, rett og slett fordi jeg ikke finner det interessant for noen andre enn meg selv. Men jeg er også en helse jeg må ta vare på. Jeg har lyst til å leve best lengst mulig, jeg har lyst til å være frisk, jeg har lyst til å ha det bra og jeg har lyst til å ha overskudd – Og da må jeg ta ansvar for egen helse. Om det er å gå en tur hver dag, meditere, spise salat til lunsj, danse eller å bokse så er det opp til meg, så lenge jeg tar ansvar for meg selv og min egen helse. 

Mitt beste tips er å logge av! Slutt å følge de menneskene som ikke gir deg noe. Slutt å lese artikler som kun gjør deg deppa. Slutt å tro at det er noe feil med deg. Ta ansvar for deg selv! 

Det er lov til å trene, spise sunt og ville gå ned i vekt, samtidig som det er lov til å la være. Vi må ta ansvar sjæl! 
 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs
Stem gjerne på meg på til Vixen Influencer Awards HER

// Marty 

7 kommentarer

7 thoughts on “Jeg slanker meg, se bort!

  1. ååå herregud kan ikke dere bare slutte å skrive om det så er det ingen som bryr seg..! jo mer dere tar det opp, jo mer tenker folk over det. slutt å snakk om det please. ikke før nå tenkte jeg over at folk stirret på treningssenteret, men nå gjør jeg det.

  2. Takk for at du tar det opp! Det er ufattelig kjedelig å lese om det hele tiden og få smått dårlig samvittighet for at man kanskje ikke har tid eller ork. Greia med trening er jo å ta vare på seg selv og der har vi alle forskjellige oppskrifter på hva som fungerer for oss. Ingen er super mennesker og jeg skjønner at folk synes det blir mye snakk om det fra bloggere spesielt, men dere har også et liv dere må leve og få skrive om det dere vil. Dere skal ikke trenge å please alle. Hvis det er noe folk ikke vil lese om, får de droppe nettopp det!

  3. Miriam: Du skriver at bloggere skal slutte å skrive om ting. Hvorfor skal du bestemme det? Bloggere kan skrive om hva de vil, og det er opp til enhver å lese / la seg selv påvirke negativt. Du skriver “ikke før har jeg tenkt at folk stirrer på treningssentrene, men nå gjør jeg det.”
    Dette var POENGET med hele blogginnlegget! Slutt å les blogger om du er så lettpåvirkelig!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *