La kompisene mine knulle dere i bedre humør!

Categories Tanker 💭

Nesten rett etter at rakettene hadde tatt slutt på nyttårsaften bestemte jeg og en venninne oss for at vi skulle ta taxi hjem.

Vi ringte til hvert eneste taxiselskap og fikk beskjed om at alle selskapene var opptatt og at det var godt over en times ventetid. Vi bestemte oss derfor for å ta bena fatt og begynte å gå hjemover. Kun etter noen minutter kjørte det er tom taxi forbi oss. Vi veivet derfor med armene og taxisjåføren stoppet. Han tilbød seg å kjøre oss hjem og vi hoppet gladelig inn og var storfornøyde for at vi slapp å gå. 

Det tok ikke mange minuttene før taxisjåføren inviterte oss med på en fest. Vi takket pent nei, men han ga seg ikke. Han sa at han hadde noen kompiser som ville likt å møte to søte jenter som oss. Når vi takket nei for fjerde gang begynte taxisjåføren å bli sint, og det var da jeg la merke til at takstometeret ikke gikk. 

Hendelsen skjedde i Sverige og taxisjåføren bet seg ekstra merke i at jeg snakket norsk. Han sa at vi måtte holde sammen og tok tak i armen min, for også påpeke at vi var innvandrere begge to. Jeg trakk armen min tilbake, også begynte han å stryke meg på låret. Jeg ba han slutte, men da sa han at vi damer var så sure og at vi måtte finne oss i såpass. 

Taxisjåføren fortsatte og etter litt ba jeg og venninnen min han om å stoppe, noe han gjorde. Men han holdt dørene stengt så vi ikke fikk kommet ut av bilen. Han fortalte oss da om hvor godt vi hadde hatt av en omgang med kompisene hans, om hvor godt vi hadde hatt av litt ordentlig mannfolk og om at vi hadde hatt godt av å la kompisene hans knulle oss i bedre humør. 

Venninnen min truet da med å ringe politiet, og da slapp han oss av med en beskjed om at han håpte at vårt nye år kom til å bli horribelt. 

Jeg var veldig glad for at jeg ikke var alene i denne situasjonen, for da vet jeg faktisk ikke hva som hadde skjedd. Det som egentlig skremmer meg mest er at det finnes mennesker som dette og mennesker som oppfører seg på denne måten. Og det irriterer meg kraftig at personer som han i taxien ødelegger for andre i sitt yrke, som faktisk er veldig dyktige i jobben sin. Det å ta taxi burde på mange måter være det tryggeste i hele verden. 

Jeg kjenner at jeg er rimelig lei av at man blir behandlet sånn som dette, og at man ikke kan ferdes rundt omkring uten å bli utsatt for denne typen oppførsel. Faktisk så er jeg drittlei.
 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs
Stem gjerne på meg på til Vixen Influencer Awards HER

// Marty 

 

 

18 kommentarer

18 thoughts on “La kompisene mine knulle dere i bedre humør!

  1. Hei! Dette var utrolig urovekkende og trist å lese om. Håper du fikk sett løyve nr hans slik at du kan rapportere dette til sentralen løyvet er tilknyttet, for disse tingene skal IKKE skje!

  2. Begynner å innse at om ikke dere jenter selv garderer dere og i denne situasjonen bestiller drosje på forhånd, så vil koseguttene på strøket finne seg offere å forgripe seg på så lenge de orker det osv
    Der er en rekke faktorer som gjør situasjonen utrygg for jenter, men den fysiske styrken vil alltid gjøre dem underlegne og tapere og offer. Der kommer ny lov om en grensesettende straff for voldtekt, men alle vet hvilke situasjoner som er utrygge og farlige. Tenker på den stakkars avkledde jenta i Ålborg i natt (nyttårsaften)
    Ikke oppsøk denne form for ydmykelse og lemlestelse.
    Oktoberbarnet jeg traff på korøvelse i vår hadde gardert seg med bombebelte under genseren sin. BRUK VETT !

  3. I alle dager! Jeg skrev en kommentar som påpekte faktafeil i forrige innlegg om alkohol og fyllesyken, men den komentaren ble ikke godkjent. Men kommentaren som «beslebub» og den absurde kommentaren fra «sib» blir publisert?? Hvor er logikken i det?

  4. En siste kommentar til min tidligere favorittblogger. Jeg har stemt flere ganger til Vixen, jeg har skrevet fine og støttende ord til deg. Har forsvart deg i andre sosiale medier. Rett og slett heiet deg frem.
    Nå har jeg snudd etter å ha innsett at du skriver mye dramatisk, har mye av Anne B i deg. Dere har jo klikket fint sammen, fint for dere. Kanskje du er for ung til å gjennomskue henne? Uansett Martine, du opplever tydeligvis mye dramatisk, mer enn oss andre. Det kan jo hende det er slik at du havner i mer trøbbel enn andre dødelige?!
    Uansett, lykke til fra en tidligere trofast leser!

  5. Celia: Hei Celia <3 Tusen, tusen takk først.

    Dette stakk i hjertet mitt. Først så setter jeg pris på at du faktisk kommer med en slik tilbakemelding. Jeg syntes den er vanskelig å svare på ettersom du omtaler en annen person her, og det blir vanskelig for meg å støtte/ikke støtte.

    Høsten som var har vært ekstremt dramatisk, og en hendelse som den på nyttårsaften vil jeg egentlig ikke omtale som dramatisk i samme kategori, men heller kanskje noe man er uheldig å opplever?

    Men igjen. Tusen takk, og jeg håper du vil ta turen innom igjen. Klem <3

  6. Dette var forferdelig å lese. Hvorfor skjer det så mye drama rundt deg? Hvordan er det mulig å oppleve alt det du har opplevd i det siste. Jeg er mye eldre enn deg, men aldri vært i nærheten av å oppleve den volden og den diskrimineringen du har blitt utsatt for. Jeg har virkelig vært på masse plasser hvor jeg kunne blitt utsatt for litt av hvert, men jeg har tatt mine forbehold. Hva er det som egentlig skjer med deg, og rundt deg? Er du kun en uheldig person, som er på feil plass til feil tid? Jeg håper dere hadde vett til å ta reg.nummerert til Taxisjåføren og at dere anmelder han.

  7. Veldig spent på om denne kommentaren blir godkjent ettersom jeg har prøvd tidligere med litt konstruktiv kritikk og aldri fått gjennomslag. Er det mulig å få en kommentar fra deg med litt refleksjon på hvorfor du tror du havner i disse situasjonene til en hver tid? Eventuelt en kommentar på påstand om at situasjonene er beskrevet med sterke overdrivelser eller til og med funnet opp? Med vennlig hilsen Fred

  8. Tror nok grunnen til at det dessverre skjer med henne, er at hun er en kjent profil slik at mange vet hvem hun er. Det kan også virke slik at hun blir «mer utsatt» pga at hun skriver om det. Gudene må vite hvor mange som blir utsatt, men som ikke forteller det! Stå på, Martine! 👊🏼 Heier på deg 🙌🏼

  9. Fedrico Franchi: hei du 🙂 Jeg godkjenner ikke mine egne kommentarer, så hvis du ikke har blitt godkjent før så er det ikke meningen. Jeg antar at du viser til situasjonene som drapstrusselen, overfallet og spredningen av bildet av meg som alle er svært reelle versjoner. Jeg har en blogg der jeg ønsker å skape debatt og skriver derfor om situasjoner jeg er i og som jeg mener er viktige å omtale. Svært ofte tar jeg situasjoner som jeg opplever i det daglige og skriver om de, både positive og negative. Selvfølgelig beskriver jeg de jo slik jeg ser den og skaper den reell for leseren. Denne situasjonen er også reell. Håper det gjorde deg litt klokere og takk for kommentar 🙂

  10. Du får fortsette å stemme sosialistisk da, som kvinner flest her i landet, så få du se hvordan det går med døtrene dine. Naive fjols.

  11. Mange slemme kommentarer her… håper du ikke tar til deg noen av dem. Du har ingen egenskyld i de dramatiske/fæle hendelser som har hendt deg. Skjønner ikke at noen en gang kan antyde noe sånt. Håper også dere fikk tatt reg nummer på bilen og anmeldt taxisjåføren. Og ikke la dette ødelegge nyåret, godt nyttår (:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *