Hvorfor gjør folk dette?

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Jeg forsøker stort sett å være ganske så positiv og glad. Jeg forsøker å se løsninger fremfor problemer og jeg forsøker å se to sider av enhver sak. Faktisk til tross for at jeg mener mye, om mye.

I går satt jeg og tenkte på hva som irriterer meg, og etter hvert så ble det faktisk en del punkter. Jeg snakker ikke da om de store tingene å irritere seg over, for alle de punktene hadde egentlig fortjent oppmerksomheten i et eget innlegg. Jeg snakker om de små, irriterende hverdagstingene. 

Som for eksempel:

– Folk som reiser seg å går fra kamper/arrangementer de er på før det er ferdig. Ta for eksempel en ishockeykamp eller fotballkamp. Der har folk betalt for å se kampen, også går de liksom fem minutter før den er ferdig kun for å slippe å stå i kø på vei ut. Det har heller ingenting å si om laget man heier på leder eller ligger under, for folk går jo før det hele er ferdig uansett. La oss si det sånn, du er søren ikke en ordentlig supporter når du reiser deg opp og går før det er ferdig altså. Skulle jeg gått fra en konsert for å slippe og stå i kø når jeg skulle ut? 

– Gjerrige folk. AAAH. Haha. Jeg har full forståelse for at folk ikke har god økonomi, at folk kanskje har en trang måned eller at noen ikke kan bli med ut å spise. Det er helt greit. Men, jeg irriterer meg over de som ikke av og til kan spandere en kaffe på en venninne en gang. Altså, når man må begynne å vipse 15,- til hverandre liksom. 

– De som kaster søppel ut av bilvinduet. Nononono. 

– Mennesker som sniker i kø. En gang så sto en relativt kjent kar bak meg i køen på Narvesen og han sa faktisk at han forventet å komme foran meg fordi han var den han var. Tror du jeg lot han? Oh no. En ting er hvis noen har kjempe dårlig tid og spør pent, men de som sniker i køen fordi de tror de har mer rett til det enn andre sliter jeg med å like, haha. 

– De som får sminke på klærne når de prøver. Det er jo et relativt kjent problem i butikker som Zara, og folk må faktisk være forsiktige. Jeg syntes det er respektløst ovenfor butikken og de som faktisk kanskje har lyst på det plagget som er fullt av foundation. 

– Enda et punkt fra klesbutikken… Nå har jeg jobbet i butikk i ganske mange år, og noe av det som er ekstremt irriterende er når folk ikke behandler klærne godt. Folk får en helt annen respekt for klærne når det for eksempel er salg, og slenger klærne rundt seg. Noen skal faktisk ha de klærne, og de klærne har faktisk en verdi! Du forlater heller ikke et prøverom som er helt bomba fordi “det er jo noen sin jobb å rydde opp i det”. Det handler om respekt faktisk. 

– Jenter som går to og to på toalettet og ALDRI blir ferdig. 

Hahaha, dagens irritasjonsmoment. Tenk hvor rosa og flott denne verden hadde vært hvis folk bare kunne oppføre seg? 😉 
 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs
Stem gjerne på meg på til Vixen Influencer Awards HER

// Marty

2 kommentarer

2 thoughts on “Hvorfor gjør folk dette?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *