Når kjærligheten ikke varer evig

Categories Skrivehjertet ✏️

♥ ♥ ♥

Noen ganger kan jeg begynne å gråte fordi jeg føler litt for mye. Jeg kan felle en tåre fordi jeg blir rørt, fordi jeg er stolt, fordi jeg er trist eller fordi jeg rett og slett er sliten. Jeg kan begynne å gråte fordi noen er flinke til å synge på TV, jeg kan begynne å gråte når C scorer mål, jeg kan begynne å gråte når jeg knuser en tallerken og jeg kan begynne å gråte fordi jeg har latterkrampe. 

Det er få mennesker som får meg til å føle på samme måte som C gjør. Han bare gjør meg varm, glad og trygg på en rar måte. Her om dagen så spurte jeg han om han var komfortabel med oss to, for til tider så kan det nesten kjennes ut som at vi bare er uten at vi lever. At vi glemmer å si god morgen, jeg elsker deg og hadet – Fordi det er en selvfølge at vi har hverandre. 

Men sånn er det jo faktisk ikke. 

For det er ingen selvfølge, og av og til stiller jeg meg selv spørsmål om kjærligheten kan vare evig. En forelskelse varer jo ikke evig, og på et tidspunkt så tror jeg at kjærligheten man har bygd opp på den tiden man er forelska som avgjør om man har en fremtid sammen eller ikke. 

Her om dagen fikk jeg en kommentar på at jeg og C er definisjonen på det perfekte paret, og jeg kunne ikke annet enn å le. Samtidig som jeg fikk spørsmål om hvordan jeg tør å satse på kjærligheten. For hva er egentlig et perfekt par? At man ser fine ut sammen? At man har et fint hjem? At man smiler på Insta? At man bor sammen? At man reiser sammen? At man skryter av hverandre? 

Altså, jeg har ikke peiling. For stort sett så består også vår hverdag av hverdag. Det består av diskusjoner om husvask, økonomi og annet kjas, samtidig som vi klarer å ha det ganske så ålreit. Og av og til så lurer jeg på om det faktisk er rett å satse. Jeg tror hvert fall at kjærligheten handler om å satse litt, at diskusjoner, uenigheter og kjas er en del av kjærligheten.

For kjærligheten handler først og fremst om å elske, å ta og gi, men det handler også om at man er gode venner, har respekt for hverandre og klarer å gi hverandre plass. 

Men. Til spørsmålet om hvorfor jeg tør å satse på kjærligheten så vet jeg ikke. Jeg kunne jo valgt å gå glipp av det og vært redd for at kjærligheten ikke varer evig, men så kjip tillater jeg rett og slett ikke å være. 

Nå skal jeg logge av litt, henge med familien og nyte en av årets koseligste dager ♥

Juleklem fra meg! 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *