Kan svigermor vennligst holde kjeft?

Categories Tanker 💭

I år er det første gang jeg skal feire jul med svigermor. Og om jeg gleder meg til god julemat, julefilmer, gavene under treet og hyggelige samtaler? JA. Om jeg gleder meg til å støte på svigermor trøtt i gangen om morgenen, dele bad med svigermor og gjøre resten av slekta til kjæresten fornøyde? NEI. 

Faktisk så er hun jo ikke ordentlig svigemor. Jeg og kjæresten min er jo verken forlovet eller gift, men vi har allikevel bestemt at vi skal feire jul sammen.

De to forrige årene har jeg vunnet kampen om hvor vi skal være og holdt det innenfor trygge rammer hjemme hos mine foreldre (til min kjæreste sin frustrasjon). I år har jeg derimot måtte overgi meg, noe jeg faktisk har forståelse for. 

Det er luksus, for jeg vet at så fort hun kommer inn døren så har hun med seg poser, på poser og enda flere poser med mat, drikke og annet stæsj hun mener vi trenger. Antakeligvis har hun også med røde servietter og lys, til tross for at hun vet at jeg har en HVIT jul innen for mine fire vegger. Jeg kommer da til å smile og si takk, og håpe at jeg kan glemme hvor jeg legger det. 

Jeg vet at kjøleskapet fylles opp og varmen kommer til å stige ett par hakk i leiligheten vår. Men det er ikke bare kjøleskapet som fylles opp. Gangen fylles opp av sko, jakker flyter over, badet blir fullt av toalettmapper og sofaen blir så full at jeg ofrer meg og havner på gulvet. For ikke å snakke om alt som blir tomt! Tannkremen blir tom. Såpene i dusjen blir tomme – Til og med favorittbalsamen min risikerer å bli tom. 

Neida, svigermor er ålreit, faktisk er a ganske så kul. Men, jeg sier i fra meg sjefsrollen de neste dagene og får vel være fornøyd med at jeg slipper å vaske mitt eget bad. Også får jeg sutre litt for at jeg ikke kommer til å ha samvittighet til å ta det årlige julebadet mitt tilfelle svigermor må tisse. 

La oss si det sånn a folkens. God jul. 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs
Stem gjerne på meg på til Vixen Influencer Awards HER

// Marty

3 kommentarer

3 thoughts on “Kan svigermor vennligst holde kjeft?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *