Jeg skal ikke feire jul hjemme

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

For første gang noen gang skal jeg ikke feire jul sammen med familien min! C har nesten ikke fri i jula og vi har derfor bestemt at vi skal feire jul i Norrköping. De to forrige årene har vi feiret med familien min, så i år kommer familien hans ned for å feire med oss. Familien min er ikke langt unna, for de kommer ned i romjula, men allikevel så er det litt rart. Det er rart fordi jeg egentlig ikke vet om noe annet enn å være sammen med de, men samtidig så stresser jeg egentlig ikke så mye med det. 

For jul blir det vel uansett?

Det blir rart å feire i Sverige, oppleve noe annet og kanskje skape litt egne tradisjoner og rutiner. Jeg har aldri arrangert noen julaften før, men en gang får vel bli den første. C og jeg har smisket oss ut av matlagingen, men resten av showet får vel kanskje vi stå for. Jeg hadde ikke trodd at det kom til å bli julaften i leiligheten når vi fikk den i august, men den duger heldigvis helt supert til det! 

Jeg har fortalt til noen hvordan jeg skal feire i år og de fleste har spurt om det kommer til å bli trist, og den tanken har jeg jo egentlig ikke tenkt en gang. Altså, sånn er det jo bare! På en måte er jeg egentlig mest takknemlighet for at vi får være sammen med de vi er glad i, tilbringe tid sammen og nyte! Og familien min har det jo toppen selv om vi ikke er sammen. 

Og, det blir norsk julemat – Så sånn veldig annerledes blir det vel ikke. 

xx

// Marty

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *