Om jeg er naken, påkledd, smart eller dum

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Akkurat nå er det haugevis av tanker og følelser i kroppen min. Jeg er sint, forvirra, fortvila, lei, skuffa, men samtidig så kjenner jeg på en følelse av styrke. Det er vanskelig å beskrive eller forklare, men jeg føler meg så forbanna at akkurat nå kjennes det ut som at jeg kunne håndtert absolutt alt. 

I går ble den første av mine tre saker hos politiet henlagt. Grunnen er at politiet ikke har tilstrekkelig informasjon om personen som har drapstruet meg. Ironisk nok så hadde kanskje denne saken vært ut av verden hvis jeg hadde hatt informasjon om hvem denne personen er. 

Reaksjonene har selvfølgelig vært mange, og de fleste heier, backer og støtter – Noe jeg er ekstremt takknemlig for. Men, av en eller annen grunn er det alltid noen som mener at man fortjener det, at det er fordi jeg er den jeg er eller fordi jeg selv ber om det. 

Jeg er sint fordi saken min er henlagt, men jeg tror faktisk jeg er enda mer sint fordi noen klandrer meg. Eller for så vidt alle andre ofre i verden. 

Men kan vi ikke vær så snill å bare slutte å klandre andre enn personen som står bak? 

For man blir ikke drapstruet fordi du sier noe som andre er uenig i. Man blir drapstruet fordi noen er ondskapsfulle.

For man blir ikke voldtatt fordi man går i feil klær. Man blir voldtatt fordi noen velger å voldta.

For man blir ikke slått ned fordi man er på feil sted, til feil tid. Man blir slått ned fordi noen syntes det er greit å slå.

For man blir ikke seksuelt trakassert fordi man er lettkledd. Man blir seksuelt trakassert fordi noen syntes det er greit å tråkke på noen andre sin seksualitet og kropp. 

For man blir ikke mobba fordi man er rar. Man blir mobba fordi noen ikke ønsker å akseptere at det finnes ulikheter. 

Man blir ikke et offer fordi man velger å bli et offer. Man blir et offer fordi noen gjør deg til det. 

Så bare slutt. 
 

 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs

// Marty

 

10 kommentarer

10 thoughts on “Om jeg er naken, påkledd, smart eller dum

  1. Anonym: Kjære anonym. Håper du reddet din fredag nå. Håper du oppsøker hjelp. Det er jeg sikker på er lurt. Tenk å tørre å skrive noe slikt anonymt. Tøff og modig er du. Ønsker deg god bedring og håper du får en fin desember og julefeiring. Mvh pappaen til Martine

  2. NETTOPP!! Hvorfor er det så få som klarer å snu det sånn som du gjør? Selger det mer å legge ansvaret over på de som blir offeret fremfor de som utfører? Jeg digger deg assa 🙂

  3. Veldig bra skrevet👏🏼 har selv vært gjennom en erstatningssak pga. Seksuelt misbruk av meg og fikk avslag tre ganger fordi de mener jeg har funnet opp hele historien og at siden det ikke er fysiske beviser som politiet ville funnet den gangen det ble meldt i fra om visst de hadde vært interessert i det, så fikk jeg ikke oppreisning for dette var påfunn fra min side. I tillegg ble saken mot den skyldige henlagt fordi han ikke orket å komme på avhør. Så skjønne frustrasjonen din veldig godt! Men bare hev deg over rettssystemet, de som prøver å presse deg ned og bruke ord for å gjøre deg vondt, de er ikke verdt en tanke eller en tåre! Her snakker vi om mennesker med veldig store problemer når det gjelder dem selv så de lar det gå utover deg og andre! Og hvor lett er det ikke å gjøre deg og de som er så stor del av sosiale media til offer? Jo altfor lett.. å ikke akseptabelt at det skjer..
    Lykke til videre, stå på!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *