Mine julegave tips!

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Annonse

Jeg har akkurat kommet i gang med julehandelen. Selv syntes jeg ofte at det kan være vanskelig å finne på fine, morsomme og hyggelige gaver å gi bort til de jeg er glad i. For hva gir man egentlig til en som har ABSOLUTT alt? Eller en som ikke vil ha noe? Eller en som alltid får det samme? 

Jeg har ramset opp noen av mine julegavetips, og håper at du får noen tips fra meg!

 

S T O R Y T E L

– Gavekort er alltid lurt! Jeg vet ikke om du har hørt om Storytel? Storytel er en app der du har ubegrenset tilgang til over 60 000 forskjellige lydbøker og e-bøker. Det betyr at du får dette rett til mobilen eller nettbrettet, uansett hvor man befinner seg. I appen finner du både fantastiske romaner, spennende krim, gode dokumentarer og sterke biografier. 

Man kan laste ned så mange bøker man vil offline, så man slipper blant annet og tenke på nettdekning. 

Dette er muligens den perfekte gaven for foreldre, for en som reiser mye, en som tar mye kollektivt eller en som sitter mye i bil. Kanskje kjæresten skal kjøre hjem til deg i julen, kanskje? 

Du kan kjøpe gavekort hos Stortytel HER og velge mellom forskjellige pakker, for hva som passer best for deg og den som skal få gave av deg!

(Personlig digger jeg “Thrillere”-kategorien…) 

 

B A R E F L Y T

Denne gaven tror jeg faktisk at jeg skal ønske meg selv!

Bare Flyt er et floatingsenter der man legger seg i høykonsentrert saltvann som gjør at man rett og slett flyter! Vannet holder kroppstemepratur og etter kort tid kjennes det faktisk ut som at du svever. Floating er en helt spesiell opplevelse, og det er genialt for den som behøver å slappe av! Det er rett og slett en snarvei til dyp avspenning, og ikke minst avkobling i hverdagen (for sånne stressa sjeler som meg). 

Det fine med denne gaven er at den er den er:

✔ Stressreduserende

✔ Bekymringsdempende

✔ Man får økt konsentrasjon

✔ Økt læringsevne

✔ Økt kortidshukommelse

✔ Økt velvære og selvfølelse

✔ Den minsker muskel- og leddsmerter

Etter floatingen vil man ha mindre stress i kroppen, ha bedre søvnkvalitet og bedre fokus! 

Professor i psykologi Anette Kjellgren sier følgende: 

“Floating gir reduserte nivåer av stresshormoner i blodet, som gjør at kroppen finner tilbake til en avslapningsmodus. Mange av oss har mistet denne, og kjenner bare til “stressmodus”.

Hvis dette høres ut som en gave som passer på enten din egen ønskeliste eller til en du er glad i kan du bruke rabattkoden “avslappning” så får du 10 % rabatt på floating og massasje for en eller to personer, og på parfloat. Tilbudet varer frem til julaften! Sjekk dem ut på Facebook HER

Y O U W I S H

De fleste av oss er så heldige å skulle kjøpe en gave til “den som har alt”. Og jeg vet VELDIG godt selv hvor frustrerende det kan være. Skal man kjøpe sokker i år igjen? Invitere på kino? Eller kjøpe enda en bodylotion? 

Vel, dette er kanskje den perfekte gaven til “den som har alt”. Youwish er Norges største på opplevelsesgaver, og de tilbyr gavekort med over 453 opplevelser å velge mellom.

Du går inn på nettsiden, velger kategorier, der du blant annet kan velge mellom (mine favoritter): Motor og adrenalin, Overnatting og Weekend eller sport og fritid. Utover det velger du sted og får opp haugevis av forslag i forskjellige prisklasser. 

Massasje HER

Helikoptertur HER

Hundekjøring HER

Du kan altså velge mellom gavekort på en hyggelig lunsj, å prøvefly et helikopter, hundekjøring eller et skikkelig spaopphold! Altså, perfekt til storebror, kjæresten, mamma eller ja, you name it. 

(Denne er jo for så vidt genial i og med at du kanskje får være med på opplevelsen selv ;)) 

Sjekk ut Youwish på Facebook HER og drøm deg bort. Gjør noen glad. Gi bort en opplevelse! Det er jo faktisk ganske kult å gi bort en gave man aldri glemmer. 

 

C O O L S T U F F

Hvor skal jeg begynne? Jeg har en venninne som har handlet ALT av morsomt tilbehør, gaver og stæsj hos Coolstuff så lenge jeg kan huske. Og hvis du lurer på hva Coolstuff er for noe så klarer jeg nesten ikke å svare deg. For det er… ALT? De har morsomme spill, de har praktiske ting, de har kule kostymer, de har til og med minikjøleskap (Som jeg vet at min kjære ønsker seg……). De har rett og slett haugevis av kule saker og ting. 

Personlig syntes jeg alltid det er hyggelig å gi en gave til en, eller flere av de jeg faktisk feirer julaften sammen med, som faktisk kan brukes der og da. Enten i form av en morsomt spill som kan spilles jula ut eller i form av en “brownie maker” (som de har og som jeg DIGGER). Det er jo for så vidt genialt, for da blir det jo også brownie på deg. Poenget mitt er at Coolstuff har det meste av kule saker og ting, og hvis du overhode ikke vet hva du skal kjøpe i julegave, eller for så vidt andre gaver, er det stedet å sjekke ut. 

Punktum. Altså, de har sånn rørefordeler til når man lager muffins. Og juletretog, aka et tog som kjører rundt, midt på juletreet som på film! Og sjokoladefontene. 

Hvis du skal drømme deg bort i julegave-utvalget anbefaler jeg deg å sjekke ut det HER. De har også en egen HAN og HENNE kategori som er genial! Og, en til under 300,. HER. Drøm, eller rot deg bort i universet av kule duppeditter og ting. 

Jeg fikk selv verdens søteste powerbank tidligere i år, og digger den. 

 

D E T N Y E


(Sjekk Grundis da)

Magasiner rett i fanget? Hvis ikke det er en utmerket gave så veit ikke jeg! (Tips til deg lillesøster…) 

Dette er noe jeg syntes er utmerket til en god venninne, til søsteren eller til mamma! Eller for så vidt en annen du er glad i. En som liker å få inspirasjon til det meste, lese om kule folk, historier og tips. Jeg leter alltid etter et passende tidspunkter å lese magasiner og blader, og jeg elsker å legge med i badekaret, sette meg i sofakroken eller på toget å lese. For ikke å snakke om å fly (!!!) med et godt magasin foran meg. 

Du kan klikke HER  for å enkelt bestille gave til en du er glad i og velge mellom 3 nummer av Det Nye til 99,-, 6 nummere til 189,- eller 8 nummere til 299,-. 

… Noe av det fineste med denne gaven er vel faktisk at man på en måte får gave enten 3, 6 eller 8 ganger, og ikke bare én! 

GOOOD julegavehandling ♥

// Marty

 

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Mine julegave tips!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *