Slutt å spør meg om størrelsen min!

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Jeg får flere ganger uka forskjellige spørsmål knyttet til min egen kropp. Jeg får spørsmål om min egen vekt og om hvilken størrelse jeg bruker, og jeg vet at det de spør ofte spørres for at som spør skal kunne sammenlikne seg. Men jeg ønsker ærlig talt om å be folk slutte å spørre, for jeg har ingen behov for å fortelle om min egen vekt eller om hvilken størrelse jeg bruker. Det er verken relevant for min egen blogg eller for de som leser. 

Hvis jeg har på meg en genser får jeg ofte spørsmål om hvilken størrelse jeg har, og jeg forstår interessen for det – Men kan ikke folk heller ta utgangspunkt ut ifra sin egen størrelse, i stedet for min? 

Jeg skjønner faktisk ikke hvem eller hva det er godt for at man hele tiden har et behov for å poengtere hvor mye man veier eller hvilken størrelse man har, for i mine øyne handler det faktisk om at man skal være fornøyd med seg sjæl. 

Jeg har jobbet mye med egen utvikling og eget selvbilde. Jeg har aldri vært fornøyd, og jeg lurer stadig på om jeg kommer til å bli det. Men jeg jobber med tanken med at jeg er bra nok, og at bra nok er det som er riktig for meg. For jeg jobber med å slutte og ta meg nær av kommentarer og forventinger når det kommer til kropp.

Jeg har kommet et langt steg, og jeg har en indre drøm om at resten av samfunnet en dag skal akseptere “bra nok”, og at vi skal slippe og diskutere kropp konstant.

Jeg heier på kropp, og jeg heier på alle slags kropper. Jeg ønsker og akseptere meg selv, og jeg ønsker å vise at alt er mulig, og jeg ønsker å vise at yrker, drømmer og håp ikke kan begrenses på grunnlag av utseende og hvilken størrelse en bruker. Jeg er lei av at det kommenteres når en idrettsutøver er større enn normalen, og jeg er lei av at vi henger oss opp i en som er litt større på gaten og at vi ler av at noen ser litt annerledes ut en oss.

Jeg har ingen grunn til å gjøre narr av andre, og jeg har faktisk mer enn nok med å slutte og gjøre narr av meg selv – for kroppen er noe jeg har, og den definerer ikke hvem jeg er. 

Jeg velger å ikke dele den typen informasjonen fordi den størrelsen eller vekta er riktig for meg, og det betyr ikke at den trenger å være riktig for noen andre.

Hvor mye jeg veier eller hvilken størrelse jeg har har INGENTING å si for noen andre enn meg selv, for jeg har min fasit – Og du har din. 
 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

// Marty

1 kommentar

1 thought on “Slutt å spør meg om størrelsen min!

  1. BRA! Måtte flere bloggere følge ditt eksempel!
    Leser sjelden blogger, av den enkle grunn at de gjerne handler om klær, sminke, kropp og sånne overflatiske ting. Din blogg er heldigvis ikke i den kategorien!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *