Denne kan du ikke gå glipp av!

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Annonse

Jeg er av typen som ikke får sove etter å ha sett skumle filmer. Aller mest fordi jeg ligger og funderer, tenker og kverner over alle inntrykkene og historien som blir fortalt. Jeg er også den typen som kan skvette av hver minste lyd, sånn som at C snur seg i sengen… Eller av at det blåser ute. 

Uansett, jeg vet ikke om du har hørt om filmen «Hjemsøkt»? Det er en norsk grøsser som kommer på kino nå på fredag (24.november).

(Jeg tror forresten ikke at det finnes noen som er større fan av norske filmer enn det jeg er heller, og jeg har sett alt. Yes.)

Jeg har vært så heldig å få se filmen før den kommer på kino, og den anbefales på det sterkeste! C og jeg satt oss ned i sofaen for å se filmen for noen dager siden, og jeg har ikke noe annet å si enn: WOW. For en fortelling og overbevisning! Jeg elsker å se filmer som får meg hekta fra første sekund, og filmer som gjør at jeg glemmer å sette på pause for å tisse… 

Filmen er både fengende og intens, og det var et øyeblikk under filmen at jeg måtte sette på lyset i taket… Filmen dro meg med inn i en historie som både var dyster, spennende og igjen, sjukt intens. 

«Hjemsøkt» er årets norske skrekkfilm. Filmen handler om Cathrine, som har hovedrollen. Hun spilles forresten av en av mine favorittskuespillere, Synnøve Macody Lund og som blant annet har spilt i Frikjent! 
Når faren til Cathrine dør arver Cathrine det gamle familiegodset. Hun reiser alene tilbake til barndomshjemmet for å selge eiendommen og for å komme seg videre. Det tar ikke lang tid før det viser seg at huset bærer på flere mørke hemmeligheter, og at Cathrine ikke er alene. Og, det som venter bak dørene kan hun ikke flykte fra. Cathrine blir nødt til å konfrontere familien sin mystiske fortid, og det blir fortalt en historie man som seer føler at man er nødt til å få svar på. 

«Hjemsøkt» er faktisk verdt hvert eneste sekund. Jeg anbefaler deg å ta med deg kjæresten, kompisene eller jentegjengen på kino, eller hvert fall en hånd å holde i. Jeg lover at det er verdt det! Noen filmer kan man faktisk ikke gå glipp av. 

Se traileren ved å trykke på bildet, og la deg fenge!  

gi1agJCBHPw
 
// Marty

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Denne kan du ikke gå glipp av!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *