Dette vil jeg klare!

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️


Fra desember i fjor… 

Før jul…

Jeg lengter så etter julen at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg gleder meg så til å pynte leiligheten, høre på julemusikk (selvom jeg har tjuvstartet litt) og bare kose meg. Jeg er veldig klar over at desember stort sett flyr unna før man omtrent rekker å blunke, men, litt kos rekker man for det. Jeg tenkte jeg skulle dele med dere hvilke mål jeg har før jul og ikke minst hva jeg har lyst til å klare!

★ Jeg vil være i fysisk aktivitet HVER dag! Om det så er en en gåtur på 20 minutter, så vil jeg klare å bevege meg hver dag. Kroppen, hodet og sjela har så godt av det.

★ Jeg vil bli ferdig med julegaver i god tid, og kose meg med det! Jeg elsker å gi bort julegaver, og er en av de som faktisk koser meg når jeg kjøper julegaver og pakker inn.

★ Jeg vil rekke å bake pepperkaker, gjerne flere ganger. Jeg EEELSKER pepperkaker, og spesielt de jeg har laget selv, haha.

★ Jeg vil sende en melding til noen det er lenge siden jeg har pratet med og ønske de god jul, og si at jeg tenker på dem.
 

Hei, jeg håper alt er bra med deg <3 
Jeg ville bare sende en melding og ønske deg en riktig god jul! Tenker på deg. 
Stor klem fra meg

 

★ Jeg har lyst til å ha noen dager der jeg bare er, nyter og senker skuldrene før jul. Jeg føler ofte at det er så himla mye stress før julaften, og jeg kjenner at jeg rett og slett ikke er så veldig interessert i det, haha.

★ Jeg vil skrive noen SKIKKELIG gode blogginnlegg. Jeg har så mye på hjertet, og jeg har noen ting jeg gleder meg til å skrive og dele.

★ Jeg vil huske på å spise god og riktig mat, innimellom all kosen. Det er vel ikke akkurat en hemmelighet at desember er en “kosemåned”. Samtidig så vet jeg hvor viktig det er at jeg spiser riktig og næringsrik mat, selv om det er en såkalt “kosemåned”. Dette gjelder egentlig året rundt, men akkurat nå er jeg inne i en god periode der jeg er flink til å ta vare på kroppen og helsa, og sånn vil jeg at det skal fortsette å være!

★ Jeg vil dra i stallen en dag. Jeg er faktisk ikke sikker på at jeg rekker det, men jeg har lyst til å få det til. Jeg er jo tidligere hestejente, og jeg tilbragte alltid jula i stallen før. Jeg savner det faktisk veldig! Så, jeg håper jeg får noen timer og hvert fall et kjapt besøk i stallen (på Nesodden) før jul.

★ Jeg vil lage kjøttkaker, brun saus og poteter.

★ Jeg vil besøke julemarkedet i Oslo, bare for å ha gjort det og fordi jeg gjør det hvert år.

★ Jeg vil tenne lys på grava til bestemoren min.

★ Jeg vil (overhode ikke) rydde i klesskapet mitt. Det er så kaos i klesskapet her i Norrköping at det rett og slett fortjener en opprydning. Det er ikke det at jeg ikke bruker tingene som er i det, det er heller ikke det at jeg ikke er glad i det… Det bare blir kaos, uansett.

Det ble jaggu en del punkter det her altså. Det er nesten så jeg tror jeg må tjuvstarte litt på noen av de. 

xx

// Marty

 

1 kommentar

1 thought on “Dette vil jeg klare!

  1. Åå, for en fin liste, Martine, og jeg ønsker også å gjøre mange av de sakene du har listet opp! Jeg elsker også pepperkaker, men jeg er enig at de hjemmebakte er de beste. Jeg er heller ikke interessert i stress før jul – fordi for meg er det viktig at desember kun skal være koselig. Å handle julegaver, bake pepperkaker, pynte tre, dra på julebesøk m.m er bare koselig. Men da er det viktig å være i god tid! Selv har jeg bare tre julegaver igjen for i år, og da er det bare innpakking som gjenstår. Det gleder jeg meg til, men det skal jeg vente med til det blir desember. Oi, dette ble en lang kommentar, hehe. Men jeg vil ønske deg en superfin helg, fineste du! Jeg syns det er så artig at både du og jeg er innflyttet fra Norge til Sverige – bare at vi bor i to ulike svenske byer. Stooor klem til deg ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *