En pappa i alle fasonger

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️


 

Pappaen min er stor, sterk og kul. Av og til er han også sikkelig dum, barnslig og teit. Men stort sett er han ganske ålreit. Vi har det alltid gøy sammen, og vi kan diskutere, le og leke. Vi kan danse, tulle og synge. Vi kan krangle, bråke og gråte. 

I dag er det farsdag og jeg har sett haugevis av Facebookstatuser der folk skriver om farsdagen og om pappaene sine. Noen skriver at de savner pappaen sin, noen hyller pappaen sin, mange poster bilder av pappaen sin og noen skriver at farsdagen er den aller teiteste dagen i året. 

På mange måter er farsdagen som en helt vanlig søndag, og man velger faktisk selv om man vil ta del i det eller ikke. Man kan logge av, finne på noe annet og nyte en vanlig søndag fremfor en dag fylt av pappaer. 

For til tross for at vi har en helt egen “pappadag” er nok faktumet at mange av oss nok er bedre til å feire og hylle pappaene våre på Facebook enn vi er på å feire pappaene våre i virkeligheten. 

En pappa kommer i alle farger og fasonger. En pappa kan være en hverdagshelt. En pappa kan være en alkoholiker. En pappa kan være en lærer. En pappa kan være en trener. En pappa kan være fraværende. En pappa kan være verdens beste. En pappa kan være lege. En pappa kan være en dust. 

Til alle som skal feire pappaen sin idag, feir han i virkeligheten fremfor å Instagramme hvor fin og flott han er. Du kan selvfølgelig gjøre begge deler, men husk at det faktisk er hverdagen som er viktigst. 

Og til alle som ikke har en pappa å feire idag, så vil jeg dele ut en klem fra pappaen min. Og ser du han på gata er det faktisk lov til å gå bort å ta en klem, for han gir innmarri gode koser. 

Og til deg som ikke vil ferie farsdag, god søndag! 
 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

// Marty

 

6 kommentarer

6 thoughts on “En pappa i alle fasonger

  1. Faktisk så har jeg en far. En slem en. En som slo alle kjæledyrene som jeg hadde som liten, en som er både og. Veldig slem m dyr idag også, men veldig snill m barn og barnebarn. En som ofrer alt for oss. Men det ødela mg det med dyrene! Jeg har blitt syk av det! Heldige deg og mange ute der. Dere kan ikke knekkes fordi dere hadde en god barndom!

  2. Åh herregud, den traff meg! Tenk å gi vekk en klem fra pappaen din! Den klemmen trenger jeg. Jeg har mista min far, og barna mine har mista sin far, så farsdagen er vond. Vi dro heller på kino, og koste oss sammen vi tre.
    Tusen takk for klemmen <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *