Må du være naken for å blogge?

Categories Tanker 💭

Det har vært mye nakenhet i blogg-Norge den siste tiden og til tider har nettet kokt over av nakne blogg-kropper, pupper og likestillingsstunt knyttet til kropp. Jeg har ikke tall på hvor mange bloggere som til tider har kastet klærne, og enkelte bloggere gjør dette ofte. Noen av oss fordi vi reiser og legger ut bilde fra en strand, andre fordi de vil vise frem hvor deilige de er når de lager mat i trusa.

Også har man sånne som meg, som forsøker å fleipe og tulle med at jeg har en helt normal kropp. 

Nå som det svirrer et nakenbilde av meg rundt på nettet opplever jeg at noen syntes det er helt greit fordi jeg blogger. Jeg opplever at noen tror det kun er for å få klikk. Jeg opplever at noen tar det som en selvfølge fordi jeg blogger. 

Fordi vi bloggere alltid er så nakne. 

Men vi bloggere er ikke alltid så nakne, til tross for at noen av oss til tider (eller ofte) er det. 

Nakenbildet av meg har nemlig ingen verdens ting med min blogg å gjøre, det har noe med meg som privatperson å gjøre, det har noe med familien min å gjøre og det har noe med fremtiden min å gjøre. Det har noe med at det ikke var frivillig å gjøre. 

Hvis jeg skal svare på spørsmålet om man må være naken for å blogge så er svaret selvfølgelig NEI. Men til tider kan det gi deg den oppmerksomheten du ønsker. Eller klikkene du vil ha. Ikke det at det er disse klikkene som gjør deg mett i magen eller betaler husleia di (bare så alle som tror det får det avkreftet).

Sexy poseringer på kjøkkenbordet eller når du pusser opp gir deg oppmerksomhet, men det gir deg ikke oppmerksomhet fordi du har sterke, viktige og gode meninger, men for at du viser frem kroppen din. Noe som for så vidt er helt greit. 

Min generasjon vokser opp i et overseksualisert samfunn der kropp gir oss større bekreftelse enn sunne og gode meninger. Man søker ikke nødvendigvis oppmerksomhet med å dra ut på byen, sjekke opp noen og muligens bli med de hjem. For ofte er disse personene allerede hjemme hos deg, og bekreftelsen er noen få tastetrykk unna. Og bekreftelsen du får er unik. 

Så tilbake til spørsmålet: 

Nei, man må ikke være naken for å blogge, men folk elsker nakne kropper, naken-stunt og silikonpupper. Og det er kanskje litt av problemet. Om du er blogger eller ei. 
 

 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

Naked thin woman
Licensed from: Nobilior / yayimages.com

 

// Marty

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *