Hva skjer nå?

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Foto: Heidi Kristine Jørgensen Goodreid // Krigsropet

Akkurat nå er jeg på farta. Den siste uken har jeg så vidt rukket å tenke, puste eller ta inn over meg noe av det som har skjedd. Kroppen går litt på sparebluss, men har det etter omstendighetene bra. Egentlig er det irriterende at det skal dukke opp ting som ødelegger, for egentlig er livet ganske så fint. Alt annet er mer eller mindre på stell, annet enn at det florerer et nakenbilde rundt og at alle skal mene noe. 

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har lest kommentarfeltet mitt siden søndag. Jeg orker rett og slett ikke å dykke inn i det, selv om jeg vet at det også er mange hyggelige kommentarer der. Det har vært ekstremt mange hyggelige kommentarer og meldinger den siste tiden og det setter jeg enormt stor pris på. Dessverre er det lettere å lytte til de som ikke er det, og spesielt når ting er som de er nå. Jeg skal svare på noen spørsmål senere, men nå ville jeg først og fremst si hei, fortelle at det går greit og blogge litt. 

Mange lurer på hva som skjer nå, og jeg kan si at det skjer ekstremt mye. På jobbfronten skjer det ekstremt mye hele tiden, men de fleste lurer nok på hva jeg vil gjøre fremover med tanke på alt som har skjedd.

Politiet har fått beskjed om hendelsen, men saken er ikke anmeldt som en egen sak. Foreløpig venter jeg på svar fra kontaktpersonen min i politiet som holder på å jobbe med alt det andre som har skjedd denne høsten. Hvis de ønsker så anmelder jeg det som en egen sak, men jeg håper og tror at det beste er å levere det direkte til dem, noe de for så vidt har sagt selv også. Jeg må ærlig innrømme at jeg har mange blandene følelser knyttet til hvordan politiet håndterer dette, men frem til det motsatte er bevist får jeg bare tro at de gjør det de kan. 

Jeg har kontaktet slettmeg.no, men mest av alt for å hente råd og tips til hva jeg kan gjøre. De har vært og er ekstremt dyktige. Det har vært ekstremt vanskelig å komme i kontakt med Jodel, appen der bildet ble spredt, men jeg har fått et tips om en kontaktperson der som jeg skal kontakte i løpet av de nærmeste dagene. Elixia, der bildet er tatt har tatt saken veldig seriøst, heldigvis. 

Men, i bunn og grunn har skaden skjedd og de eneste som egentlig kan gjøre noe er politiet, men da er de nødt til å ønske og gjøre en innsats selv. Jeg kommer til å være tydelig mot Jodel, for det burde ikke være mulig at slikt skal skje og det burde heller ikke være mulig at det skal skje på Elixia.

Men, til syvende og sist så handler det om å forebygge at det ikke skjer med noen andre i fremtiden. Det handler om å snakke om det, gjøre folk bevisste og at folk faktisk husker på å oppføre seg, ikke ta bilder av andre eller ikke være en dritt. 

Hadde alle tenkt seg om og vært et medmenneske hadde det jo aldri skjedd. 

Jeg henger i stroppen, takket være fantastiske mennesker rundt meg. 

Takk til alle som støtter, heier og er med på laget om en bedre og snillere verden. Jeg oppdaterer dere mer snart. 

Klem fra meg

// Marty

2 kommentarer

2 thoughts on “Hva skjer nå?

  1. Dette er første gang jeg er inne på bloggen din og hvorfor er jeg her nå? Jo, jeg så at du plutselig lå som nr.2 på Blogglisten og da måtte det jo være noe svært interessant her inne! Og det var det jo også! En kropp – en flott naturlig kropp med armer og bein, pupper og lår. Du er NYDELIG.
    Til deg som la ut bildet; Gratulerer. Du har tatt bilde av en kropp. Wow! Stolt burde du være (håper din mor/far/sønn/datter også er stolte). Det burde de jo være – eller?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *