Er ikke rumpa mi fin nok, Cubus?

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Side2.no publiserte akkurat en artikkel om at Cubus har kommet med truser. Med innlegg. For å få større rumpe. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte, for hva i alle dager er greia? Snart er jo INGENTING bra nok. 

Presseansvarlig i Cubus sier at dette har vært etterlengtet og forspurt på markedet, og at fokuset på en rundere og større bakdel har eksistert en stund, og flere ønsker å fylle litt mer ut under kjoler og bukser. 

Jeg tenkte derfor å ramse opp noen grunner til å ikke bruke disse trusene. 

8 grunner til å IKKE bruke truser som gjør rumpa di større: 

1. Fordi skuffelsen kan bli fryktelig stor hvis du sprader rundt med en “falsk” rumpe på byen og plutselig får med deg noen hjem. Det blir litt som å åpne opp en potetgullpose, og se at bare halve posen er fylt med potetgull. 

2. Fordi stor rumpe faktisk ikke har noen ting å si for hvem du er som menneske. 

3. Fordi hvis dette hysteriet og kroppsfokuset fortsetter betyr det at alle på et tidspunkt kommer til å ende opp med like rumper, noe som er veldig lite kult.

4. Fordi en fin rumpe ikke kommer av seg selv eller av produkter. Skal du stramme opp rumpa må du nok dra på treningssenteret, hvis ikke er det faktisk juks (og teit). Du kan jo for så vidt operere den også, men da vil jeg heller anbefale deg å gi penger til noen som trenger det. Det er viktigere med mette mager enn stor rumpe. 


Foto: Skjermdump / Cubus

5. Fordi det er helt sinnsykt at vi i det hele tatt bruker tid og energi på å tenke på at vi skal fylle opp rumpene våre og gjøre de finere i kjoler og jeans. 

6. Fordi stor rumpe ikke under noen omstendigheter er status. 

7. Fordi noen faktisk må syntes at det er kult å være seg selv og se ut som seg selv, og ikke ha et ønske om å se ut som alle andre. 

8. Fordi rumpa di er diggest uten truse. 

Poenget mitt er egentlig at alt skal endres på og forandres, og at ingenting lenger kan få være i fred. Leppene kan endres, puppene kan endres, ribbena dine kan fjernes, rumpa di kan forstørres, rynkene dine kan forsvinne og haka di kan spisses. Hvem er det samfunnet egentlig prøver å lure, og hvem er det vi egentlig ønsker å se ut som? 

Misforstå meg rett, bruk gjerne trusa fra Cubus, men husk spesielt på punkt nummer 1. 

 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

// Marty

 

 

37 kommentarer

37 thoughts on “Er ikke rumpa mi fin nok, Cubus?

  1. det må da fins grenser for hva man skal kle på seg. En skal Være stolt av hvordan en ser ut 🙂

  2. Rompa mi e stram, og den e laga av flere produkter – nemlig masse forskjellig mat. Har heller ikke vært først, eller sist, i køen på et treningssenter, har vært innom men antall ganger kan eg tell på en fenger. Ikkje e den operert heller… Eg synes det e vektig at man e mett, men eg ha bestandig vært så mett at rompa mi har blitt stor og stram.
    Da synes eg heller dåkk ska spis skikkelig mat enn å dra på Cubus.

  3. Forøvrig helt enig, men plis ikke ha som ett av de første argumentene dine at en eller annen gutt kommer til å bli “skuffet” over at rumpa di faktisk ikke er så stor. Er ikke det egentlig hele poenget med teksten din: at du er fin som du er og rumpa di er ingen skuffelse bare fordi den ikke er litt større? 🙂

  4. Nei kroppen får jo ikke være i fred lenger!! Nok kroppsfokus nå!! Kroppen er et redskap om så bare for å frakte hodet dit det skal, ikke et redskap for å behage andre.

  5. Cubus selger et etterspurt produkt. Det er ikke en indirekte kritikk til deg, eller noen andre…
    Problemet er ikke at bedrifter selger slike typer produkter. De selger det folk vil ha. Problemet er at altfor mange jenter/kvinner er dønn usikre, og trenger å jobbe med seg selv!
    Jeg trodde ikke på damer i 40-åra som fortalte hvor mye mer selvsikre de ble når de kom i den alderen. SÅ usikker var jeg!
    Men nå er jeg 37 år, og f… så trygg på meg selv, så hvis en er tålmodig og holder ut trenger man ikke å jobbe noe særlig for det i det hele tatt, hvilket passer meg ypperlig! Er nemlig svært så bedagelig anlagt 🙂

  6. Ser ikke den helt store forskjellen med ekstra innlegg i truser, som i BH. Det er ingen som går å hater på det! folk får gjøre som de vil.
    Gutten blir vel like skuffet om puppene dine ikke er så store som de så ut som, akkurat som rompen da eventuelt vil være. så da får vel alle som går med push up slutte med det også da

  7. Herregud , du kritiserer noe som gir former? Mens samtidig reklamerer du for slankekaffe. Du som var med i plus size top Model burde vel hylle at det kommer plagg som støtter det formfulle idealet?

  8. Takk for info, viste ikke at Cubus solgte det. Er litt lei av at alt er galt, uansett hvor vi snur oss så forteller noen oss hva er rett og ikke rett. Synes akkurat denne bomma du på.

  9. Det er jo vitterlighen bloggere som deg som gjør en stor sak ut av det. Hadde det ikke vært for alle som absolutt skal rope ut om alt som det er ørliten mulighet til å ta negativt så hadde det vært en ikke-sak.
    Når det er sagt så er dette skapt på bakgrunn av en etterspørsel, og jeg nekter for å tro at det er på etterspørsel fra menn. Om det er et kroppspress så er det skapt av kvinner.

  10. Hva er galt med dette?
    Damene maler trynet sitt, bleker håret, bruker botox, fyller og forstørrer puppene.
    Denne trusen blir for mye lissom?

  11. I bunn og grunn er jeg enig i at det er fælt at vi har kommet dit at det selges truser som skal få rumpen til å se større ut, men argumentasjonsrekken din er jeg ikke enig i. Når du skriver at man spesielt må huske på punkt 1, som om det er det viktigste punktet, så mister du meg helt. Hva skjedde med å gjøre kvinner sterke nok i seg selv, til at de ikke trenger bekreftelse utenfra? Ved å bruke det som ditt sterkeste argument, sier du at det viktigste er ikke hvordan du føler deg, men hvordan andre oppfatter deg – og at vi som kvinner skal kle oss for mannen, og ikke oss selv.
    Jeg går med push up-BH, og har relativt små pupper. Har aldri opplevd at en fyr jeg har hatt med hjem har blitt sur på meg for det. Og jeg gjør det jo bare for meg selv, fordi JEG digger hvordan puppene mine ser ut i dem, ikke sant? Hva er galt med det da?

  12. Blir du trigga hver gang du passerer en BH med push-up eller hold-in-truser/-strømpebukser i butikken også? Ærlig talt, la folk gjøre som de vil. Argumentene dine kan brukes mot alle skjønnhetsprodukter óg, så antar jeg at vi alle skal droppe det (særlig fordi vi tydeligvis vil gjøre alt for å ikke avskrekke en ONS under akten eller dagen derpå).
    Hvor er det du egentlig vil med den syting di? Trender og idealer innenfor kropp og skjønnhet kommer og går, men i dagens samfunn gar du langt mer frihet til å velge (eller velge bort) det du ikke liker. Om ikke du vil ha disse trusene – greit, you do you osv. Jeg har heller ikke det store behovet for disse, men hvem er jeg (eller du) til å si at andre ikke skal få lov til å gå med det om de vil? Ærlig talt, om du vil oppmuntre kvinner gjør du bedre i å la de ta sine egne valg enn å fnyse av de fordi de ikke vil føye seg etter DINE preferanser og si seg enig i DINE meninger. Du er ikke det grann bedre enn den industrien du hytter neven mot.

  13. Hysteria: Dette er i mine et forsøk på å være litt ironisk og festlig, ikke syting 🙂 Ja, jeg syntes det er synd at idealer omhandler våre kropper i den forstand at den på mange måter er “feil”, men jeg sier ikke at du er dum eller håpløs hvis du bruker dette.

  14. På Boots selger de Paracet, tror de ikke jeg tåler litt smerte eller?
    På XL selger de el.sykler, tror de ikke jeg greier å sykkle selv?
    På Gardermoen har de rulletoler, tror de ikke jeg greier å gå selv eller?
    Slutt å selg alt som JEG ikke trenger, hvis jeg ikke vil ha det skal det ikke selges til noen.

  15. Hvorfor ikke liksom. Vi har hatt en million rare og unødvendige moter og skjønnhetsprodukter oppigjennom tidene, før var det korsett og belladonnaurt dryppet i øynene (for å få større pupiller), nå er det bombshells, falske rumper og fyllemiddel sprøytet her og der. La nå folk ha og henge på seg hva de vil, så kan vi andre få noe å le av når vi ser folk gå forbi med en rompe og pupper som hverken beveger seg eller disser. Plager meg ikke, og det gir oss jo som sagt noe å le av.

  16. Først: takk for at du setter mange viktige temaer på debatten.
    Én ting vil jeg ta opp:
    “1. Fordi skuffelsen kan bli fryktelig stor hvis du sprader rundt med en “falsk” rumpe på byen og plutselig får med deg noen hjem. Det blir litt som å åpne opp en potetgullpose, og se at bare halve posen er fylt med potetgull.”
    Dette blir for dumt. Argumentet minner meg om et lignende argument folk (les: gutter) bruker om jenter med “for mye” sminke. “Tenk deg å ta med deg DEN fine dama hjem fra byen, og så våkne opp med ei stygg ei. Det er false advertising!”
    For noe tull. Ei rumpetruse har da vel akkurat samme konsept som sminke. Nemlig å “pynte på seg selv” når anledningen byr seg. Jeg er enig i at det ikke nødvendigvis er en selvtillitsboost, og at det kan ødelegge selvbildet mer enn det hjelper. MEN: dette kan da vel ikke brukes som et hensiktsmessig argument?
    Du har mange kloke meninger, så jeg regner med du skjønner sammenhengen og hvorfor jeg mener det jeg mener.

  17. Ærlig, folk må få gjøre hva dem vil uten at noen skal skrive et innlegg om det å kritisere dem. Finnes verre ting i verden enn truser med innlegg..

  18. Ang punkt nr.1 så gjelder vel det egentlig også push up bh’er med masse fyll i. Skuffelsen vil da bli stor. =) Så jeg er enig i det du sier.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *