Akkurat nå sitter jeg ved kjøkkenbordet og jobber litt. Jeg drikker min faste morgensmoothie og vil aller helst ha treet på utsiden av vinduet inn i stua. Haha! Det er så fint og det er så fantastiske høstfarger på det.

Jeg satt nettopp og førte inn datoer og stæsj i den berømte “boka mi”, og det slo meg hvor kort det er igjen til jul. Dagene FLYR avgårde! Jeg har ikke rukket og reflektere over at det er oktober en gang. 

Forrige uke var en fin uke, og helgen har vært spesielt fin. Det er hyggelig at det er flest gode, fine og trygge dager om dagen!

Ukens måltid: Jeg spiser litt for ofte på Olivia. Av en eller annen grunn har jeg sikkelig dilla. Det er litt flaut, for jeg er der egentlig litt for ofte. Det er så enkelt å treffe folk der, ta møter der og bare slå seg ned der. Poenget er at den ene pastaen der er så SJUKT god. Jeg har spist på Olivia flere ganger enn jeg tør å innrømme, og jeg har alltid spist det samme. Det er en sånn rett jeg kan gå å glede meg til å spise i flere dager. Jeg skulle gjerne skrevet hva den heter, men det blir nok feil uansett hva jeg skriver, haha. Penne al pollo ubriaco? Ja, noe i den duren.

➥ Ukens høydepunkt: Hele søndagen var egentlig et høydepunkt. Det skjedde ikke noe spesielt, men dagen var bare fin. Det var en fin flyt gjennom hele dagen og jeg fikk gjort mye av det jeg ville. Det var også utdeling av Jenteprisen på onsdag, der jeg var nominert. Jeg syntes det var kult at JURK (Juridisk rådgivning for kvinner) vant! De tilbyr gratis, tilpasset hjelp til selvhjelp for alle som definerer seg som kvinner. De tilbyr rettshjelp i hele Norge gjennom rettighetsinformasjon, rettspåvirkning og bistand i konkrete saker. 

➥ Ukens tanke: At det lønner seg å stå på! Veldig ofte føler jeg selv at ting kan være veldig tungt, spesielt når man står midt oppe i det. Men, stor sett lønner ALT hardt arbeid seg. Heldigvis.

➥ Ukens irritasjon: Folk som ikke holder hva de lover. En ting er hvis en venninne lover å sende over noen bilder men glemmer det, en annen ting er når det gjelder jobb. Stor sett så er man avhengig av andre for å få til ting, på den ene eller andre måten. Derfor er det faktisk ganske irriterende når man må gå å vente med å gjøre sin jobb fordi noen andre ikke klarer å gjøre det de skal. Haha, skjønner?

➥ Ukens serie: Hvis ikke du har sett “Gåsmamman” på TV 2 Sumo/Cmore, så MÅ du det. Det er tre sesonger, og det er så ufattelig spennende. Jeg tror faktisk det er den beste serien jeg noen gang har sett. ALT er spennende, og det skjer noe hele tiden. Jeg går og tripper, for det kommer to nye episoder på torsdag!

➥ Ukens kjøp:

Jeg kjøpte disse skoa på bildet. Jeg har ønsket meg et par røde, høye heler lenge nå og endelig fant jeg et par som var midt i blinken. 

➥ Ukens sang: “I’m gonna show you crazy” – Bebe Rexha. Den er gammel, men jeg tror først jeg har forstått den nå. Haha

Jeg håper dere har en finfin mandag!

xx

// Marty

 
2 kommentarer

2 thoughts on “Uken som gikk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *