Hva er det Grunde driver med?

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

For et år siden satt jeg og Grunde på en restaurant i Oslo. Jeg satt og skrev og Grunde skravla. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger vi har sittet sånn, jobba litt, skravla litt og bare vært. Vi satt og snakka om damer, maten som Grunde ikke syntes var sterk nok og så kom vi inn på fremtiden. Om hva vi ville. For hva vil man egentlig når man er 19 år, eller for så vidt 21 år? Grunde hadde akkurat begynt å studere, mens jeg akkurat hadde slutta på videregående. Grunde lurte på hva han skulle gjøre det neste året, mens jeg selv var livredd for hva jeg i alle dager skulle gjøre. For Grunde sin del butta det litt, ikke i den forstand at det ikke gikk fint, for det gjorde det. Det har på mange måter alltid gått fint med Grunde, for han klarer seg alltid. Uansett. 

Jeg sa på den tiden her i fjor at jeg skulle melde Grunde på Paradise Hotel, mest på gøy, helt frem tid søknadsskjemaet dukket opp på Facebook-feeden min. Jeg slang inn en søknad og smurte tykt på, og etter en uke ringte han meg og sa: “Vet du hva?”. Og jeg visste selvfølgelig hva det gjaldt. Han gikk lenge og vurderte om han skulle dra eller ikke, mest fordi han var redd for sitt eget rykte. Men, etter mye om og men dro han. Heldigvis. 

Hvis du lurer på hvorfor jeg skriver dette, så er det fordi jeg sitter og griner. Igjen. Jeg har gjort det hver lørdag de siste ukene. For hadde noen sagt til meg og Grunde at han skulle på Skal Vi Danse for et år siden hadde vi ledd oss ihjel begge to. Ikke fordi det er teit, men fordi det på det tidspunktet hadde kjent helt surrealistisk ut. 

Det siste året har vært turbulent, det har skjedd mye og vi har opplevd ekstremt mye på hver vår kant. Allikevel er vi der alltid for hverandre, og det er så digg. 

Egentlig lurer jeg litt på hva Grunde driver med, for han er jo helt RÅ og han begynner endelig å finne seg til rette. 

Jeg er SÅ stolt av deg Grunde, og jeg heier ALLTID på deg. 

#Starboy

// Marty

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Hva er det Grunde driver med?

  1. Jeg syns Grunde virker som en skikkelig go’gutt, han er vel den første PH-deltakeren som fremstår som en sympatisk type 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *