MÅ du dele hva du tjener?

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Nå sitter jeg på toget, jeg skroller meg gjennom alt av sosiale medier, spiser pastiller og hører på musikk. Når jeg sitter på toget sånn som nå benytter jeg ofte muligheten til å lese blogger. Jeg leser jo blogger ellers også, men jeg tror egentlig jeg veldig ofte får “bloggdosa” mi etter å ha vært på min egen blogg en hel dag. For meg er det å blogge noe jeg digger å drive med. Jeg elsker å skrive, mene og dele. Alt annet enn det kommer som en bonus. Med det mener jeg egentlig at fokuset mitt ikke er på goder, fortjenester eller penger knyttet til bloggen. 

Så, en liiiiten utblåsning…

Jeg har aldri, og kommer nok aldri til å forstå hvorfor noen bloggere har et behov for å dele hvor mye penger de har på kontoen. Jeg kommer nok heller aldri til å forstå hvorfor noen har et behov for å fortelle hvor mye penger de har brukt på spesifikke ting eller diskutere hvor mye man fortjener pengene man har på konto. Altså, ærlig talt. HVILKEN rolle spiller det egentlig? Når folk deler hva de tjener føler jeg nærmest at det er et behov for å vise seg frem, og at de tror at deres verdi måles i penger. 

Jeg forstår at det er kult å tjene penger, og jeg forstår at folk reagerer når disse personene skriver hva de tjener. Det jeg ikke forstår er når disse som deler hva de tjener blir sinte fordi folk blir oppgitt. Jeg diskuterer ikke nå hva som er fortjent eller ei, men jeg må ærlig innrømme at jeg vet at det finnes enormt mange sultne mager, ubetalte regninger og kalde hjem. Jeg forstår derfor at det for noen virker kvalmt og tåpelig når noen bretter ut om kontoene sine. 

Det er kult at man tjener sine egne penger og at man klarer seg bra. Men må man brette ut om det til resten av verden? 

 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

// Marty 

 

3 kommentarer

3 thoughts on “MÅ du dele hva du tjener?

  1. Jeg er helt enig! Det gjelder forsåvidt mange andre yrker også, som ikke har noe spesiell fastlønn. Noe jeg også synes er irriterende, er bloggere som skriver “Jeg liker å snakke om penger, men jeg kan si at jeg tar ut 30.000,- til meg selv i lønn hver måned.” Hvis du ikke liker å snakke om penger, hvorfor svare i det hele tatt? Bra innlegg 🙂

  2. Selv om jeg forstår hva du skal frem til, så mener jeg at man ikke hadde reagert om det var motsatt. Når mennesker med lite penger skriver blogginnlegg, leserinnlegg, etc om penger, da er det en helt annen forståelse. Du drar bare frem de som tjener mye penger. Skal man skjule at man har mye penger fordi man kan tråkke på andre? Skal de som har mye penger føle skyld over at det finnes mennesker som har mindre? Noen synes det er greit å snakke om privatøkonomi – andre ikke.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *