Litt finere lepper kan jo gjøre susen!

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Jeg fikk nylig denne mailen i innboksen min, og jeg vet ikke om jeg skal le eller om jeg skal gråte. 

Kjære du DAGLIGE LEDER som sendte meg denne.

Jeg har noen ting å si:

Jeg liker julebordsesongen og jeg liker å føle meg fin. Jeg liker også å ta meg godt ut, men det jeg ikke liker er kjipe, hensynsløse bedrifter som oppfordrer meg til å endre på mitt eget utseende, totalt uoppfordra. I mine øyne er dette er ekstremt dårlig form for markedsføring og jeg stiller meg selv spørsmål om dere kun er desperate eller dumme. Dere vet ALDRI hvem som blir mottaker av et slik tilbud, og dere vet heller ikke hvordan jeg håndterer det. Jeg oppfatter det som uetisk og trist at dere ønsker å gå etter unge, sårbare mennesker på denne måten. 

Jeg kan jo også spille dum og spørre hvilke lepper du mener, for jeg er ganske så fornøyd med alle leppene mine. Ingen av disse leppene definerer selvfølelsen min. Ekstremt mange unge jenter er sårbare i et møte meg slik reklame og det eksisterer faktisk et stort nok utseendepress i dagens samfunn. Jeg vil på ingen måte være en fanebærer til at unge jenter skal oppfordres til å endre på sitt eget utseende, ei heller legge muligheter i hendene på dem. 

La oss slippe hensynsløse reklamer i innboksene våre og la oss slippe reklamer for hvordan vi kan forandre utseende vårt i feeden på Instagram (Som jeg har sett at dere gjør).

I mine øyne blir det like dumt som at jeg skulle sendt dere en mail der jeg hadde skrevet: 

“Hei, jeg har nettopp utviklet en ekstremt effektiv penispumpe, vil du prøve den ut gratis mot at du reklamerer for den?
Vi vet jo hvor underlegen dere mannfolk føler dere når tissen er for liten.”

Skam dere og la folk få feire julebord AKKURAT slik de er. 
 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

// Marty

16 kommentarer

16 thoughts on “Litt finere lepper kan jo gjøre susen!

  1. Veldig bra att du skriver innlegg som dette, som får frem hvor langt bedrifter kan gå for å få solgt produktene sine, de trekker med selvtilliten våres, for så å påstå att deres produkt vil få selvtilliten tilbake! Bra de ikke har klart å ødelegge din selvtillit da☺️

  2. SÅ imari bra skrevet Martine!! Jeg er så glad for at du holder deg jordnær og holder fast ved verdiene dine! Du er ett kjempe forbilde!👏👏 Skulle ønske flere bloggere delte dine verdier..
    Det er nesten så jeg synes det burde vært ulovlig å reklamere for fillere og plastiske operasjoner. Særlig hvis de retter seg spesifikke mot ungdom, for eksempel med studentrabatt! 😒

  3. Flott sagt!!
    Samtidig må jeg bare tilføye at leppeforstørrelser, med særdeles få unntak, ser helt forjævelig ut. Med Andre ord ikke veien å gã for å bli julebordets dronning (forutsatt at sirkusfreak ikke er nettopp det du går for, da..) 😋

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *