Jeg skal ta silikon

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Jeg skal ta silikon. Jeg skal fylle puppene mine, store og fine – fordi jeg ikke er fornøyd. Jeg velger å være helt ærlig på det. Jeg tenker nå at shit au… Hvorfor bare ikke si det høyt? Folk vil vel merke det uansett, og det er vel viktig at folk vet at jeg ikke er ekte. Så jeg skal ta silikon. Jeg leker med tanken om å fylle kinnbena mine også, men det blir eventuelt etter operasjonen. 

Kjære vene folkens. Nei, jeg skal ikke det. Jeg har verken spart, ønsker å spare eller gjøre dette nå. Men du trykket inn, fordi du elsker å lese disse overskriftene gjør du ikke? Vi trykker oss inn, fordi vi av ren nysgjerrighet, uvitenhet og undring ikke klarer å dy oss. Når vi har lest, tenk og vurdert ferdig lager vi oss en mening. Noen av oss ler, tenker at dette er håpløst, andre fascineres av dette og noen tillater seg og hamre løs i kommentarfeltene. Så stiller vi oss spørsmålene hvorfor personene bak overskriftene har inntekter som de har, og drar oss i håret fordi vi syntes det er så ufattelig håpløst. Trykker vi inn, fordi vi trenger et avbrekk fra virkeligheten, er redd for å gå glipp av noe eller fordi vi vil støtte med enda noen kroner på operasjonskontoene?

Fascineres vi virkelig så fælt av det retusjerte, opererte og uekte, samtidig som vi setter oss ned å griner fordi presset er for stort? Jeg slakter ikke personene bak overskriftene, men disse er også et resultat av samfunnet. 

 

Altså, hvis vi virkelig skal gjøre ett oppgjør mot samfunnet og presset som er – hvorfor jages vi av dette da og hvorfor snur vi ikke rævva til? 
 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

// Marty

5 kommentarer

5 thoughts on “Jeg skal ta silikon

  1. Ikke er ekte? Hva med de som har hatt komplikasjoner hele livet, som er så missfornøyde, og for all del har hatt brystkreft? Får ikke vi med små pupper lov til å føle oss mer som kvinner den dagen vi har bestemt oss for å legge pas under kniven? Forventer nå et svar at “det er ikke det jeg mener at dere ikke skal få føle dere som kvinner, blablabla”. Jeg som person blir da for Guds skyld ikke noe mindre ekte om jeg fyller puppene mine med silikon. Jeg legger meg straks under kniven, og fy søren så mye jeg gleder meg til å endelig kunne kjøpe den bikinien og den kjolen fordi endelig passer den på puppene mine!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *