Fra den feite rævva mi

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

I dag morges hadde jeg et snev av treningsmotivasjon. Jeg hev derfor på meg joggeskoa og bega meg ut på en løpetur. Jeg må ærlig innrømme at jeg følte meg både ganske så flink og fin, men etter en vel endt treningsøkt tikket det inn to klare beskjeder fra en jeg ikke aner hvem er. 

Beskjedene lød som følger:

“Jeg så deg løpe i stad. Du syntes ikke at du er litt for tjukk til å drive og løpe i offentligheten eller? Folk kan bli kvalme”

“Tenker på den feite rævva di”

Jeg aner ikke hvem denne personen er, men jeg gjorde meg opp noen tanker. For jeg lurer på hvordan denne personen ser ut selv. Jeg lurer på hvordan foreldrene, besteforeldrene, kusinene, kjæresten, søsknene eller barna til denne personen ser ut. Er de så velskapte og perfekte at de har rett til å klage på utseende til noen andre? Har de rumper tatt ut fra de beste redigeringsappene eller har du kropper tatt rett ut fra magasinforsidene? Eller er de litt som meg, og litt som de fleste andre? 

For min del ble disse meldingene kun oppfattet festlig, mest fordi det er så usaklig. Men jeg lar meg irritere over at noe av det styggeste vi kan si til noen er at de er tjukke. Litt som at er du stygg, så er du tjukk. Og er du tjukk, så er du stygg. 

For vi lever i et samfunn der folk blir kalt pene, til å være tjukke.

Der folk blir tipset til å ikke gå i kjole fordi de er tjukke.

Der folk tagger vennene sine i videoer på Facebook av tjukke mennesker (fordi det er så ille).

Der folk oppdrar barna sine til at det å være tjukk er noe av det verste man kan være. 

Der folk tar opp telefonen sin og sender en beskjed til en person på gata at den er tjukk. Kun for å være en drittsekk. 

Der det er verre å være tjukk enn slem. 

Hvis faktumet er at denne personen syntes at jeg er tjukk, så syntes jeg rett og slett synd på denne personen. Jeg tenker for så vidt også at denne personen da burde være glad for at jeg faktisk var ute å bevegde meg. 

Og til deg som sendte dette. Her har du et bilde av den “feite” rævva mi 🙂 

 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

 

// Marty

10 kommentarer

10 thoughts on “Fra den feite rævva mi

  1. Det var da også noe å “si” til folk. Hvor ble det av folkeskikken? Feig nok da til å være anonym, så er sikkert helt hundre prosent perfekt :p

  2. Helt latterlig at noen kan skrive slike ting.. blir helt satt ut. Og du er overhode ikke noen av de tingene. Du er helt nydelig!!

  3. Jækla bra rumpe!
    Välkommen till Sverige – vs det du har blitt utsatt for. Mange svensker har veldig vanskelig for å tåle den norske rikdommen. Man må bo her i minst ett år for å virkelig forstå hva jeg prater om. Hvordan det er/kan være å være Norsk i Sverige.

  4. Hei. Tipper dette er ei fjortisfrøken som kjenner deg ganske godt siden hun kan kjenne deg igjen sånn uten videre. Følger sikkert med på bloggen din, og leser denne kommentaren nå(Hei Støgga) 🙂
    Btw Martine. Du ser helt outstanding ut, også rumpa.;)

  5. Få den personen som skrev den snappen der til å sende meg mlding… Blir kvalm av sånne folk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *