I dag er en sånn dag

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

I dag morges planla jeg å poste bildet til høyre på Instagram, men helt ærlig. Hvis jeg hadde gjort det hadde jeg løyet. For det bildet kan ikke gjenspeile hvordan jeg føler meg idag. For akkurat i dag er ikke sannheten en lykkelig jente i bikini, men en jente som har en sikkelig dritt dag. 

Hvis du lurer på hvorfor jeg forteller dette, så er det fordi hver eneste gang jeg logger inn på mine sosiale medier, så bugner det av alt jeg føler at jeg ikke får til på en dag som dette. Det gjør ikke annet enn at jeg føler meg verre, og jeg nekter at noen skal gå inn på mine sosiale medier å føle det samme. Noen dager er ting sikkelig kult, men det finnes også dager som idag – Og jeg hater å føle at jeg er den eneste som føler meg sånn. For det er dager som idag der jeg føler at jeg ikke fikser livet, der jeg føler at jeg ikke elsker jobben min som alle andre, der jeg føler at jeg ikke er like bra som alle andre og der jeg føler at jeg ikke klarer å leve opp til det som jeg selv forteller meg selv at forventes av meg. 

Jeg vil at det skal være greit å ikke føle seg ok hver bidige dag, for de dagene finnes også. Jeg vet innerst inne at det ikke handler om at jeg ikke er bra nok, men at det handler om å være menneskelig. Samtidig så finner jeg så sjeldent noen andre som føler det sånn. For akkurat i dag så føler jeg at det er feil å ikke ha det bra, og at mine følelser gjør meg mislykka – Og sånn skal det ikke være. 

Jeg ønsker ikke et klapp på skulderen for at jeg er ærlig på hvordan jeg føler meg i dag, for vi kan ikke klappe for noe så menneskelig. Men hvis det sitter noen andre som har en sånn dag som jeg har i dag, i morgen, om en uke eller om et år – Da vil jeg at de skal vite at det er fler som også ikke alltid fikser det og at det er flere som av og til føler seg håpløse. 

I dag har jeg bestemt meg for å logge av sosiale medier. I dag fikser jeg rett og slett ikke nybakte boller på Facebook, løpeturer på Snapchat eller redigerte bilder på Instagram. Forhåpentligvis blir morgendagen bedre, og forhåpentligvis er jeg klar for det da. Men Instagram er perfekt, og akkurat idag så klarer ikke jeg det. 

 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

// Marty

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *