Vaginaen min skinner ikke – Er det et problem?

Categories Tanker 💭

En ny dansk hudpleieserie lover kvinner “The Perfect V” hvis du smører, folierer, highlighter og fukter underlivet ditt. Skjønnhetsindustrien er kjent for å skape idealer og lage nye trender, og det er heller ingen hemmelighet at skjønnhetsindustrien tjener godt på vår usikkerhet. Vi strekker oss etter idealene de skaper, men skal ikke underlivet vårt få lov til å være i fred? Uten å måtte fremheves av en highlighter? 

Dette tyder jo på at det ikke under noen omstendigheter finnes grenser for hva folk ønsker å tjene penger på. For folk må gjerne smøre seg inn med det ene og det andre, men ikke fordi man tror det er det som skal til for å få en perfekt, eller et sunt underliv. 

Det er ingen nyhet at skjønnhetsindustrien spiller på at kvinnekroppen ikke er god nok, og at de er flinke til å slenge produkter på bordet som skal fremheve fingrene dine med riktig neglelakk, mascaraer for at du skal få lengre vipper og riktige bukser for å lage en illusjon av en større rumpe. At de nå også klarer å produsere en rekke kremer som skal fremheve underlivet er ikke noe annet en bedritent og tåpelig. 
 

“The Perfect V” er et utvalg av skjønnhetsprodukter som er utformet for å holde “V” for vaginaen, i form. Det er utformet for at du skal føle deg lekker nedentil hele tiden – Til et hvert tidspunkt. Antakeligvis også når du har mensen, utflod og andre kvinnelige underlivslaster. Kremene skal altså rengjøre underlivet, noe som for så vidt er greit. De er også laget for at du skal kunne foliere underlivet, som betyr at kremene skal fjerne det ytterste laget av døde hudceller når du skrubber på den. Et av produktene skal også highligte vaginaen, noe som betyr å gi vaginaen glans. De har selvfølgelig ikke glemt antiage-ingredienser i produktene – For HVEM vil vel ha rynker på tissen?

Hvis én av de åtte kremene ikke fungerer tilbyr de også en skjønnhetsbehandling på en skjønnhetsklinikk. Det betyr at når du har fått et rynkefritt ansikt, større lepper, smalere midje og en veltrent rumpe, kan du dra å gi “dåsa” en real skjønnhetsbehandling. Du kan faktisk til og med polere den. 

Jeg finner dette svært problematisk og ikke minst trist, og det kommer ikke av at jeg er motstander av at man tar vare på seg selv. For det er viktig å ta vare på underlivet, vaginaen, dåsa eller slufsa (hva man nå liker å kalle det), men ikke fordi det skal være enda et perfekt område. Jeg finner dette aller mest problematisk fordi de gjør enda en del av kvinnekroppen “perfekt”. For gjennom slagordet sitt og gjennom produktene sine sier de at det er fullt mulig å få en perfekt vagina, så lenge den har påsmurt glans, er polert og kan gjenspeile en 12-åring sitt underliv. 

Budskapet til “The Perfect V” er altså at du ikke er god nok før underlivet ditt glinser, før det er polert og hårfritt. Dette blir en forenkling av intimkirurgi, samtidig som det forsterker egne tanker om sitt eget underliv. 

Vaginaen min skinner ikke, og det er heller ikke polert. Men det fungerer fortsatt HELT fint, selvom den ikke er pynta. 

 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

Bildekilde // Elitedaily

// Marty

 

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Vaginaen min skinner ikke – Er det et problem?

  1. Hæ?…..
    Det var nå jeg skjønte at jeg er fullstendig i bakevja og ikke lenger følger med. Alderen…
    Men det er vel fremdeles lov å ha en mening, og dette er helt tåpelig å bruke penger på!
    Jeg er sikker på at leger ikke vil anbefale for mye smørerier “der nede”. De var ikke altfor begeistret for intimsprayen da den kom på markedet, minnes jeg. Det var noe med endring av klimaet downstairs og økt risiko for sopp, med mer.
    Når man kommer i min alder, får mange kvinner et visst behov for smøring, men det selges av apoteket. Tørre, kløende slimhinner fordi man er havnet i siste tredjedel av livet.

  2. Man trenger ikke kjøpe det. Man kan la være. Reklamen legger ikke noe faktisk press på deg, det er en forestilling som oppstår hos en selv i eget hode. Og bare der kan det løses.
    Og om man har valgt å ikke kjøpe dette er det fortsatt OK å la andre ta sine valg for sine liv på egen hånd.
    Alt angår ikke alle.

  3. Jeg har aldri lagt igjen en kommentar her før, men jeg har aldri så mange ganger gitt en stående applaus inni hodet mitt:) Du skriver så ærlig og om så viktige saker for unge kvinner, håper du fortsetter så lenge du orker, for det er nok flere som får øyene opp for deg hver eneste dag. Tenk så mange skjøre sinn du kan påvirke i en positiv retning! Jeg heier på deg, og ber om at dy gir deg selv en riktig god klapp på skuldra og føler deg stolt over jobben du gjør 😀

  4. Jeg tenker først og fremst at dette ikke har noen virkning, og dermed kun fungerer for å dra inn penger. Men slik reklame blir så dum at jeg skjønner ikke at folk går på det engang.
    Jeg personlig har ingen interesse av å dulle opp vaginaen utover å være hygienisk og gå over med høvlen et par ganger i uken.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *