Noen bloggere er desperate etter lesere.

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Jeg elsker bloggen min, samtidig som jeg hater den. Nei, ikke hater – Men den får meg til å av og til ville kaste macen i veggen, putte hodet i sanden eller å ville slutte på flekken. Samtidig så gir den meg så mye. Den gir meg oppturer, opplevelser og best av alt: en plattform. Jeg har mye på hjertet og jeg elsker å ha muligheten til å produsere, dele og mene. Bloggen min er bare min og det kan ingen ta fra meg, til tross for at det hender folk prøver å endre på både meningene mine og det jeg skriver. 

Det hender jeg skriver et innlegg og får en kommentar som for eksempel den i overskriften. Senest i går gjorde jeg det, og som regel ser jeg forbi, men i går kunne jeg ikke la være å svare. For alt jeg skriver står jeg for, og som regel ligger det alltid mye bak. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg har rett eller at det er en mening jeg kommer til å ha for alltid!
Jeg anser nemlig ikke meg selv som desperat fordi jeg uttrykker meg og sier hva jeg mener. Det er jo på en måte noe av det som er så fint med bloggen! Den er min, og jeg har full rett til å skrive akkurat hva jeg vil, på lik linje som at folk har full rett til å la være å lese det som blir skrevet. Men er man desperat fordi man ønsker å nå ut med et budskap?

Jeg vil påstå at alle som har opprettet en blogg har gjort det fordi man ønsker å nå ut med et budskap, fortelle en historie eller for å inspirere, og selvfølgelig er det morsommere når folk leser, enn om folk ikke gjør det – Men det betyr ikke at man er desperat. Jeg kan forstå at noen av og til blir det, og jeg prøver iherdig selv å ikke bli det, for i bunn og grunn har det ingenting å si om det er fem stykker, eller om det er femti tusen stykker som leser, så lenge jeg har lov til å mene og skrive akkurat det jeg vil! 

For å være helt ærlig så syntes jeg det er vanvittig kult med de som satser på noe, og tør å prøve på noe. Det er så mye kulere og følge drømmen, magefølelsen og stikke nesa frem, enn å sitte med nesa langt nede i et tastatur for å mene noe om alle andre! 

Nå skal jeg gjøre meg i stand for å gå ut og spise middag med gjengen min. 

xxx

// Marty

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Noen bloggere er desperate etter lesere.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *