Når ensomheten inntreffer

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Jeg kan ikke helt fatte og begripe hvordan man kan føle seg ensom etter stunder som dette. Stunder der man bare ler, skravler og er tilstede. Jeg lurer litt på om det er fordi jeg plutselig hører min egen pust, mine egne tanker og ingen andre sine føtter på gulvet, ingen andre sine latterkuler eller kommentarer. Egentlig gjør det meg ganske forbanna at jeg kan føle meg ensom sånn som nå. Det er liksom så ironisk og usannsynlig. For jeg sitter plutselig helt alene, med en grandis i ovnen og vurderer om jeg skal robbe butikken for godis og trøstespise eller om jeg skal legge meg – Rett og slett fordi jeg syntes synd på meg selv. Og det har jeg jo faktisk ingen grunn til. 

I dag klarte jeg heldigvis å ta meg sammen når ensomheten inntraff, og det er sjeldent. Grandisen skal jeg spise med god samvittighet, så skal jeg faktisk tappe i et bad og lese i en bok jeg har kjøpt meg. Tenk at jeg fikk ro til å gå inn i en bokhandel å kjøpe meg en bok! Jeg har hatt lyst til å lese den SÅ lenge, og nå skal jeg sannelig putte ensomheten i en skuff og lese boka mi helt til jeg sovner. 

// Marty

2 kommentarer

2 thoughts on “Når ensomheten inntreffer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *