“Hvordan du kan få flat mage uten å trene”

Categories Tanker 💭

“Plutselig panikk over at bikinisesongen er her og magen din står rett ut som en ballong? Prøv disse 11 tipsene som alle er med på å gi deg en flatere mage”. Slik innleder mitt favorittmagasin Elle artikkelen om “hvordan du kan få flatere mage uten å trene” som de publiserte søndag kveld, og jeg kjenner at jeg blir fortvila og forbanna på en gang. For det er fullt mulig at overskriften selger, men er det viktigere enn hvilke signaler man sender?

Jeg er lei av at kvinnemagasinene legger retningslinjer på hva som er rett eller galt, og tips til hvordan man kan få flatere mage, smalere lår og midje. Jeg ønsker heller tips til hvilke steder jeg burde besøke i sommer, gode treningsøvelser å gjøre på ferie og hvor jeg finner passende bikinier. Jeg ønsker meg så gjerne at man kan se bort fra rammene og forventingene til hvordan man burde se ut. 

For det går fint å ha en strandkropp med skjeve pupper, kjerringhåndtak, gnissende lår, spinkle legger, brede skuldre, smale hofter og brede hofter – For ikke å snakke om ballongmage. 

Det er overhode ikke noe galt i å ha flat mage eller å for så vidt å følge disse rådene. Men jeg har personlig prøvd alt, og jo, jeg føler meg kanskje lettere – MEN. Magen min ble aldri flatere, og jeg ble aldri lykkeligere. Det er ikke obligatorisk å ha flat mage for å gå på stranden. Jeg klarer nemlig fint å gå på stranden slik jeg ser ut, jeg klarer å spille volleyball, lage sandslott og bade i bølgene – Og er ikke det egentlig det viktigste? Jeg antar at det er viktigere å ha et sunt forhold til kropp, trening og bevegelse, fremfor å putte i seg produkter på grunn av en artikkel eller kaste tyggisen fordi den kan gjøre at man ikke kommer inn i favorittbuksene. 

Her bommet dere rett og slett totalt ELLE. Jeg kjøper bladet deres for å bli inspirert, ikke for å få instrukser om hvordan jeg kan forandre kroppen min. Jeg håper dere får det til bedre neste gang, og at dere kan gå frem som et ledende forbilde og løfte opp oss kvinner i stedet for. Det trengs, og det er på tide. 

Jeg tenkte å dele mine 3 råd for hvordan du blir klar for sommeren i stedet for:

1. Smil, fortell deg selv at du er digg og dra på stranda.

2. Dans til musikken i gatene, spis deg mett og dra på sykkelturer til spennende steder.

3. Kle deg komfortabel, vær stolt av deg selv og ikke la noen begrense deg. 

Jeg er sykt klar for både stranda og sommeren, uten råd om usaltede nøtter. Jeg har bikinien klar, og strandkroppen min er klar, sånn som den er. 

God sommer! 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

 

// Marty

7 kommentarer

7 thoughts on ““Hvordan du kan få flat mage uten å trene”

  1. Ååå blir så irritert av slike artikler som den du sikter til…
    Blir så glad for at du tar det opp! Utrolig mange unge jenter der ute som ikke har godt av å lese slike artikler. Håper de heller leser bloggen din!❤️

  2. Helt greit å mene at man ikke må ha flat mage, men at du har “prøvd alt” uten at det gjør noen forskjell er ikke sant. Det er så enkelt som å spise færre kalorier enn man bruker. Kombinerer man det med trening får man enda bedre effekt. Alle kan oppnå flat mage om de ønsker det, men det er selvfølgelig mye lettere å skylde på at man har feil gener eller er født sånn og sånn.
    Det er helt frivillig å kjøpe et blad eller lese en artikkel på nettet, og om du ikke liker det du leser er det lett å slutte. Her kommer Elle med gode tips til de som ønsker flatere mage. Hva er galt med det? Jeg er selv opptatt av fitness, og ser jeg en artikkel som kan hjelpe meg mot å oppnå mine mål er det utelukkende positivt.

  3. er jo gentlig litt bra med press,, med tanke på lett vi sier til oss selv at mye ovevekt er ok, så er helserisikoen glemt.. men enig ,, vi trenger ikke overdrive begge veier,, selv syns jeg med mitt stoffskifte at litt press er ok, for da blir jeg så forbanna og tenker etter, er det liksom så lurt og sitte i sofa.. jeg er glad jeg trente, for da stoffskifte smalt ut. kunne jeg ikke gå en meter. tenk om jeg hadde hundre kilo og drasse med;(

  4. Hei! Når det gjelder Elles råd! Så synes jeg noe av de ikke er så Ille! Jeg er enig i at vann er tørste drikk når man skal gå ned i vekt! Og man kan drikke kaffe! Men da svart og uten sukker! Veien til flat mage, det er ingen konkret oppskrift, men viss man trener riktig og gjør noen øvelser som er rett måte og trene musklene i mage regionen er det fult mulig og få flat mage! “Så kalt vaskebrett mage”! Så må man spise sunt og variert, og unngå store mengder av sukker og salt, kombinert med feil type fett og sofagris syndromet! God kvalitets søvn om natta! Få i seg gunstige fettsyrer fra fet fisk(Makrell)!Unngå mye mettet fett og animalsk fett! Omega 3 er bra! Og så en viktig regel: Ikke tilføy mer energi enn du forbrenner ved fysisk aktivitet!

  5. ser egentlig begge sider av saken.. på den ene siden er det ikke bra med kroppspress, eller en eneste defenisjon på skjønnhet! på den andre siden setter jeg pris på den artikkelen, fordi jeg har en sykdom som gjør at jeg ofte blir for sliten til å trene, og jeg får også fort oppblåst mage og legger på meg stressfett rundt magen pga sykdommen selv om jeg har en helt gjennomsnittelig kropp. Blir lei meg når jeg ser hva konsekvensene for kroppen blir pga sykdommen, f.eks unormalt mye mage, det er en slags sorg i det, ikke pga ytre press men fordi jeg føler meg mindre “meg” og mer “synlig påvirket av symptomer”.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *