hits

Kjre Norwegian.

Kjre Norwegian. I fjor dela dere ferien min, hvor mange ferier skal dere delegge i r?

P denne tiden i fjor hadde jeg pakket kofferten og var p vei til flyplassen da meldingen om at flyet var kansellert kom. Norwegian sa beklager, svarte ikke p telefonen og kom ikke opp med noen andre alternativer. Eller jo, en uke senere kunne de muligens tilby noen plass p et fly. Men det hjelper svrt lite hvis ferien i utgangspunktet er p en uke. Og hvorfor skjer dette med dere, r etter r?

Det hjelper nemlig ikke si unnskyld.

Jeg ser at dere har gjort det samme i dag, og jeg fler ekstremt med de som sitter p flyplassen og har spart i tre r for ha rd til dra p tur. Jeg fler med de barna som har pakket med seg favorittbadetyet sitt, lekene sine og ikke kan vente til f seg nye venner p ferie. Jeg fler med mammaene og pappaene som har spart og lagt alt tilrette s man skal f dratt p ferie sammen. For det er ikke greit tulle med ferien til folk. 

Vi var heldige i fjor. Vi hadde muligheten til kaste oss rundt og komme oss til Gteborg, lande tre forskjellige steder og bruke penger vi egentlig ikke hadde. Norwegian lovet oss f disse tilbake, noe vi ikke har gjort. 

Jeg er s heldig ha jobb, og p min jobb kan vi ikke bare stenge fordi noe er syke, eller fordi vi er litt for f p jobb. Vi ordner det, vi lser det. Og vi gjr det fordi det forventes. For det er verken en terrortrussel, et vulkanutbrudd eller noen annen akseptert unnskyldning som dela - og i mitt hode er det da noen som enten ikke klarte gjre jobben sin eller noen som ikke hadde kontroll.
For nok folk finnes, det m det gjre - og det skal det vel gjre? 

I fjor leste jeg et innlegg skrevet av en ansatt, kanskje i Norwegian, kanskje i ett annet flyselskap. Skrevet av mennesket p bakken. Der dette menneske ber om forstelse og litt omtanke. Og jeg er enig. Jeg kan nemlig forst at det kan vre tft og vre personen p kontoret som fr telefonen fra oss, eller fra en av de andre mange som skulle p et av de kansellerte flyene. Det er nemlig tft ikke klare leve opp til forventingene som dere gir. Jeg forstr det er tft f all skylden - men hvem skal jeg egentlig kunne skylde p siden dette skjedde? Hvem skal vi skylde p nr slikt skjer? Det hjelper nemlig ikke si unnskyld. For skaden har skjedd, og den skal vel og burde vel rettes opp? 

Det har seg nemlig slik at hvis en bukse ikke passer en av mine kunder, hjelper jeg de med  finne en annen som passer - jeg sender de ikke bare p dr, uten en passende bukse. 

Jeg forstr ogs at en pilot ikke kan sammenliknes med en bukse, men allikevel fler jeg at jobben som burde gjres ikke er gjort. 
Jeg er rett og slett sikkelig skuffet. 

Dette her er et bilde av meg og lillesster i fjor, og ja, jeg var sikkelig knust. Jeg spr igjen: Hvor mange ferier skal dere delegge?

 

Facebook HER - Instagram HER - Snapchat Martinehalvs 



 

 

// Marty

5 kommentarer

Bra skrevet! De dela nesten ferien vr i r med flytte frste flyet mange timer senere, og var ikke noe hjelp med f oss til andre flyet tidsnok :/ Ikke nok med det, vi kom oss p flyet (uten hjelp fra dem) etter ha lpt gjennom hele flyplassen men nr vi kom frem mtte vi ogs vente 3 dager p koffertene.

https://www.smaalenene.no/lokale-nyheter/norwegian/korps/korpset-samlet-seg-etter-flyet-ble-kansellert-mange-har-brukt-alle-feriepengene-sine-pa-dette/s/5-38-366628

Det var til og med to korps rundt samme tider. Disse fikk ogs melding fr de var kommet fram til flyplassen, slik som deg og ssteren din.

Jeg er veldig glad jeg ikke flyr og fler veldig med alle utsatte hver gang jeg leser om det :/

Som forbrukere har vi makt ! Og nr vi fortsetter reise med selskaper som Norwegiansttter vi opp om en kynisk befriftsmetode! Nemlig tjene penger ved utnytte ansatte med lav lnn, ingen rett til organisering, lavt stillingsvern etc, og ved utnytte passasjerene sine.

Eneste vi kan gjre er slutte benytte Norwegian og dens like! Ljos er og blir en hardbarka kapitalist som kun tenker p sin egen lommebok! Det finnes andre flyselskaper sombehandler sine kunder langt bedre! Bruk dem!! Selv im reisen, kanskje, koster noen hundrelapper mer!!!

Det er helt klart at Norwegian igjen har planlagt for drlig og det er selvsagt veldig kjip nr dette gr utover ferie.

Noe jeg stusser litt over er hvorfor de som ofte har blitt utsatt for dette velger benytte seg av samme flyselskap om og om igjen?

Tips nr du skal ut resie er uansett benytte seg av flyselskaper som er en del av f.eks. Star Alliance. Disse flyselskapene kan i mye strre grad booke om blant sine "parnere/flyselskaper".

Fint du setter skelyset p dette, Martine. Jeg ble ogs rammet ifjor hst. Skulle p Surfskikurs i Spania i 4 dager, men det ble bare 2. Norwegian kansellerte avgangen og kunne ikke skaffe erstatning fr etter 2 dager. De har ogs en website som ikke forteller kunder at de har krav p erstatning for udokumenterte utgifter.

Nr man har inngtt en avtale, slik som kjpe en flyreise, skal man f dette man har betalt for uansett rsak. Jeg drar aldri mer med Norwegian og en venninne har tatt samme avgjrelse. Jeg antar vi ikke er den eneste som holder seg unna dette selskapet.

P Facebook er det grupper hvor mange hundre kunder forteller om sine drlige erfaringer med dette selskapet. Det er vel p tide avvikle det, mener jeg.

Skriv en ny kommentar