Alt har en ende

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️


 

Dagene flyr av gårde og jeg føler at jeg henger etter med mye. I går flyttet C og jeg ut fra leiligheten vi har bodd i det siste året, og det føles helt greit. Om en knapp måned begynner sesongen hans i Sverige og jeg syntes det er skummelt, nytt og jeg er vanvittig spent. Det er ikke altfor langt hjemmefra, men det er langt nok, hvert fall sånn i første omgang. Jeg er ekstremt opptatt av rammer og rutiner, men lever et liv som innebærer alt annet enn det, og det er noe jeg velger helt selv. 

Det å leve med en som satser alt på å få til noe er tøft, givende og spennende. Det er et egoistisk, men samtidig så lærer jeg så vanvittig mye av det. Det er egoistisk fordi store deler av hverdagen blir lagt opp for at han skal prestere best mulig, fordi valg blir tatt på grunnlag av han og fordi alt må planlegges på grunn av han. Akkurat nå har han mye fri fordi det er ferie for han sin del, men jeg vet at det vil bli veldig lite fri så fort sesongen hans starter, noe som innebærer at jeg jeg kommer til å være mye alene. Men jeg har jo stor tro på at han kan få det til, og det gjør det litt lettere å støtte han hundre prosent. 

Jeg har jo tatt et valg om å flytte med, fordi magefølelsen sier at det er riktig. Jeg føler at det handler litt om å satse selv, gripe en mulighet jeg ellers aldri hadde fått og begi meg ut på en reise, sammen med personen jeg digger mest. Mange mener at det jeg gjør er å gi opp min egen hverdag og mine drømmer, men jeg ser ikke på det sånn i det hele tatt. For jeg gir ikke opp noen ting med å flytte på meg, jeg tror heller at det kanskje bare vil styrke meg som menneske enda mer. Hverdagen min finnes ikke stabil, og hvor jeg lever trenger ikke å ha noe for min hverdag å si. C er muligens en ungdomsforelskelse, men jeg syntes ikke at man ikke skal tørre å satse litt på hverandre fordi man er unge. Akkurat nå er det han jeg vil dele livet mitt med, og han tilføyer meg så sjukt mye bra. 

Jeg tror det å flytte blir en opplevelse, en reise og et nytt, tøft, lærerikt og fint kapittel. Alt har en ende, men det betyr ikke at det er slutten. 

// Marty

1 kommentar

1 thought on “Alt har en ende

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *