Hvorfor kan man ikke ha one night stand som jente?

Categories Tanker 💭

For noen uker siden satt jeg ved siden av en jentegjeng på bussen. Jentene satt og snakket om venninnen sin, som visstnok hadde ligget med en fremmed fra tinder samme helg. Jentene kunne overhode ikke forstå hvordan hun kunne hore seg rundt, være så billig og at hun kunne tenke så kort. 
Siden jeg var liten har jeg sett haugevis av såkalte “one night stands” i blant annet filmer. Ofte gjennom henrykt, vellykket og romantisk sex. Det har sjeldent vært kleine morgenstunder, walk of shame og klabb og babb.

Er det noe jeg har hørt altfor ofte er det at jenter, damer, kvinner – eller hva man nå liker å kalle oss, ikke kan ha one night stands. Jeg kan nemlig ikke fatte at aksepten for det å faktisk ha et one nights stand skal bestemmes på grunnlag av hvilket kjønn man er. For jeg oppfatter at det er akseptert å være gutt, slenge rundt seg og ligge med så mange du vil. Er du derimot jente, blir du fort stemplet som løs. Ikke bare av gutta, men av jentene også.
For et klapp på skulderen hos gutta, er ofte et “horestempel” hos jentene, og det verste er at det ofte er vi jenter som setter det på hverandre. 

 

“Man er ikke hore fordi man bruker kort skjørt eller utringing. Og man er faktisk heller ikke det, hvis man ligger med mange”

 

For vi kan godt diskutere om det er usexy med en som har ligget med mange, men jeg kan ikke fatte forskjellen på å være jente og gutt når det kommer til temaer som dette.

Jeg vil tørre å påstå at det er et større problem at så mange av oss har de holdningene vi har knyttet til andre – Og at hore er beskrivelsen på en jente som tror hun er noe, som har ligget med noen hun ikke burde eller som kler seg annerledes. Problemet er nemlig ikke hvem man velger å ligge med, men holdningene til de man forteller det til. 

Vi jenter burde hvert fall ta oss sammen, rette opp ryggen og ta til oss stoltheten vi svekker hver eneste gang vi kaller noen for horer eller tillater noen å kalle andre for det. Det eneste vi gjør, er å tråkke på vår egen seksualitet. 

Og at jenter ikke har et like stort behov for aksept, sex og tilfredstillelse er noe som hører vikingtiden til. Og vi har kommet litt for langt til at det ikke skal være greit. Man er ikke hore fordi man bruker kort skjørt eller utringing. Og man er faktisk heller ikke det, hvis man ligger med mange.

 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs

Så du Martine la ut bilde på nett eller? I BH og med ei litta nippel. 
HORE.

________________________________________________________________________________________________________________________________

Jeg syntes det er altfor mye vi ikke snakker om, som vi ikke tar hensyn til og som vi graver under en stein. Hver fredag de neste ukene vil jeg ta opp temaer jeg mener vi burde snakke om! Stay tuned. 

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *